Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Pink Ozzy - 24 augusti 2009 15:11

Vem är det idag som lägger in gurkor själv? Då menar jag att odla dom, plocka dom, skära dom i smala skivor och röra till en inläggning på vatten, ättika och socker. Bara att få till inlägningen, d v s at röra tills allt socker har löst upp sig kan få en att bli tokig.

Men vem gör det idag? Hade lite brist på gurkor från senvintern fram till nu p g a dålig skörd föra året. Då köpte jag mig olika burkar färdiga gurkor. Smörgåsgurkor, saltkurka, Felix, Ica mm men inget var så gott som de egna gurkorna. 

Kanon på t ex leverpastej.


Av Pink Ozzy - 24 augusti 2009 09:04

Efter alla släktturer de senaste dagarna känns det som helvetet på jorden. Från att ha varit bästa vänner har de nu utsett mig till den bittre fienden. Det enda jag gjorde var att försöka få en 20-årig släkting att inse att Nowhere i Jämtland inte är att jämföra med en stör studenstad och att man bör passa sig lite så att man inte utnyttjas via för mycket sprit eller spetsade drinkar. Hon är en väldig snäll och smart tjej annars. Väldigt naiv och godtrogen dock. Tror gott om nästan alla människor, vilket ju kan utnyttjas. Nu fick hennes mamma reda på att vi skrev till varann vilket gjorde att först hon fick spel och sedan dottern. Så nu har vi från att ha varit goda vänner förvandlats till bittra fiender där jag tydligen ska vara Hitler, Pol Pot eller Stalin. Jag vet inte.

Det är så sjukt det hela så jag tror inte jag har varit med om något liknande. Kunde aldrig tro att något sådant kunde hända i vår familj. Hande visserligen fått reda på ett och annat från min salie svärfar, men inte fäst så väldigt mycket vikt vid det. Inte för att jag inte trodde honom, utan för att jag alltid vill skaffa mig min egen uppfattning om folk. Och för mig har de alltid uppträtt jättegoa.

Har tagit jättestarka tabletter, som jag tar ibland vid stresssituationer. Nu tog jag dubbla maxdosen under gårdagen vilket gjorde att jag såklart somnade under matchen Barcelona-Bilbao. Skit också.

Men jag ska väl snart vara på benen igen. Har varit med om liknade stresssituationer tidigare och de brukar släppa efter 3-5 dagar. Så det är bara att hålla ut.

Och jag som tänkte böra bloggen på ett mer trevligt sätt.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards