Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Pink Ozzy - 1 mars 2010 09:33

OS är slut och medaljerna är fördelade. Sverige kom sjua, vilket jag tycker är ett mycket bra resultat. Samtidigt funderar jag över hur det kommer sig att Sverige plötsligt tar så många medaljer i längdåkning och att stornationer i längd som Finland och Ryssland är så långt efter? Vad har Wada ( dopningskontrollanter ) betytt för dessa spel? Har Sverige hittat en superdrog att dopa sig med eller har vissa nationer fått kalla fötter?

Om man tar det uppifrån och ner så....

  1. Kanada, inte mycket att säga om. Ett land med massor av snö och is och dessutom hemmanation.
  2. Tyskland, alltid med i toppen både sommar som vinter.
  3. USA, inte konstigt egentligen med så mycket folk och möjligheter till snö. Men å andra sidan har ju en del sommaridrottare dopat sig genom åren.
  4. Norge, tänk att detta lilla land kan få fram så många bra vinteridrottare. Imponerande. Men Hockey kan de inte spela.
  5. Sydkorea, ja tar man bort shorttrack så har dom inte mycket att komma med. De tog ju 8 av sina 14 medaljer i denna gren.
  6. Schweiz, Inget konstigt egentligen. Ett alpland som har mycket snö och backar får alltid fram idrottare, speciellt när det finns rika sponsorer.  
  7. Sverige, Ca 9 miljoner invånare slår de flesta nationer med fler invånare och lika bra miljömöjligheter. Av med hatten
  8. Kina, egentligen märkligt att ett så stort land med stora isvidder inte är bättre. De tog 5 guld varav 4 i shorttrack.
  9. Österrike, är nog inte så glada över att inte kommit lite bättre. 
  10. Holland, vad vore landet utan sina skridskor? 7 av 8 medaljer togs i dessa grenar.
  11. Ryssland, jag bara undrar hur det kommer sig att de har fallit tillbaka så mycket.......?
  12. Frankrike. Har en del alper, men är, med tanke på folkmängd,  av någon anledning inte speciellt bra varken sommar eller vinter.
  13. Australien, Häftigt
  14. Tjeckien
  15. Polen
  16. Italien, borde väl kunna liga lite högre
  17. Slovakien
  18. Vitryssland
  19. Storbritanien, Ja man kan ju inte träna i regn och dimma
  20. Japan
  21. Slovenien
  22. Kroatien
  23. Lettland
  24. Finland, vad(a) har hänt?
  25. Kazakstan
  26. Estland

Så inte ens om man lägger ihop Ryssland, Vitryssland, Lettland, Kazakstan,  Lettand och bildar forna Sovjet så passerar man Sverige. Jag låter andra bedöma detta faktum.

Och var är Danmark? Äh, jag bara skojar.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards