Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Pink Ozzy - 2 mars 2010 10:29

Ja, förutom en massa förstörelse och elända så har Richard Gross, geofysiker på Nasa sagt till nyhetsbyrån Bloomberg att jordens dygn hade förkortats med cirka 1,26 mikrosekunder (miljondelar av sekunder). Han hade t o m ett namn på "fenomenet": konttåkningsfenomenet. Frågar någon mig så är det mer hjärnsläppsfenomenet.

Av Pink Ozzy - 2 mars 2010 10:15

Jag har fått brev från Transportstyrelsen ( fd Vägverket ) om att jag måste in med ny bild för mitt förkort går ut. Nu visar sig att posten har tagit 10 dagar på sig att leverera brevet, så nu har mitt körkort gått ut sedan några dagar. Jag ringde till Transportstyrelsen. Där fick jag höra att det inte var några problem att fortsätta köra bil tills jag fått det nya körkortet.

- Det är bara att du ta med dig annan ID-handling som pass, sa tjejen jag pratade med.

- Ja men vad bra, sa jag och la på.

Men när jag hade lagt på kom jag ju på att jag hade lämnat in passet eftersom det hade gått sönder. Det ska jag få om några dagar. Och den tjejen på polisen sa:

- Det är bara att du ta med dig en ID-handlig, som körkort till exempel....

Så frågan är hur jag får ut mina grejer nu? Det ska bli spännande.



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards