Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Pink Ozzy - 6 mars 2010 09:54

Nej nu får Maud sluta snacka om Rut. Jag har inte lust att betala för att någon rik knös inte orkar gå ut med hunden. OK, om det är en pensionär som av någon anledning inte klarar att gå ut med hunden under en period, men då löser dom det i regel på annat sätt ( grannar, vänner mm ) . Klarar jag inte att gå ut med hunden dagligen ska jag inte ha hund. Kan jag inte köra bil så ska jag inte ha bil. Eller ska nästa Rutavdrag gälla privatchaufförer också?

Nej, det här är bara ett fult sätt att sänka skatten för dom rika. Sen försöker Maud få till riktiga snyfthistorier om pensionärer som får ökad livsglädje eller barnfamiljer som kan äta billigare på restaurang. Det är ju bara för att lura folk. Maud försöker lura dom som hon vill ha röster av. Fy fan!!!

Är det inte bättre att alla betalar samma moms? På så sätt blir det ju rättvist och det kommer in skattepengar. Men här leker man med folks avundsjuka, d v s att vissa jobbar svart. Och? Det kommer ju på Mauds vis inte in mer skattepengar bara för att hon gör tjänsterna vita.

Låt dig inte luras av denna varg i fårakläder! 

Av Pink Ozzy - 6 mars 2010 09:35

Jaha, då var det dags för "andra chansen". Tippade för mig själv igår när jag såg vilka som skulle vara med. Redan i grundomgången tippade jag fel segrare i samtliga fall. Ja, tippade och tippade. Det var väl mer ett önsketänkande.

Alcazar är för tjatiga, Pernilla för fjantig, Pauline för omogen, Pain of Salvaition udda men bra, Kalle och Orsa spelmän helt sköna typer och bra låt, Crucified Barbara för udda och dåliga, Neo för 80-tal.

Nej, Jessica Andersson borde självklart vinna. En kanonlåt. Detta år har hon dessutom klätt sig bättre än året då hon kom ut i blåa trosor ( eller vad det nu skulle vara ). Jag hoppas på henne.  Så nu får vi se om jag är lika dålig som vanligt på att tippa. Som  du kanske märkte skrev jag inget föra veckan. Var ju bara en låt som var bra....och den vann.

Av Pink Ozzy - 6 mars 2010 09:31

Ser tendenser till samma fenomen på bloggen som förra våren. Så fort solen visar sig från sin bästa sida så minskar läsandet på bloggen. Ser at jag bara har hälften så många läsare just nu mot "vanliga" vinterdagar. Men jag förstår det. Själv är jag också ute mest hela dagen. Vem kan låta bli?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards