Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Pink Ozzy - 1 april 2010 10:02

Förra året just denna dag sådde jag rädisor, sallad och lite annat ute. I år har jag fortfarande snö på trädgårdslandet. Men oftast reder det upp sig. Våren brukar "komma ikapp" så småningom. Idag regnar det lite så det kanske påskyndar det hela lite. Men marken är nu så dränkt i med vatten så det är som att gå på gungfly när man går ut på gräsmattan. Och jag som längtar till att vara ute i landet...

Av Pink Ozzy - 1 april 2010 10:01

Bellman och ryssen sitter på en bar. Bellman har träben, armkrok och en svart lapp över ena ögat.
Hur fick du träbenet? frågar ryssen.
Jag blev knuffad i vattnet bland en massa hajar, och en av hajarna åt upp benet.
Otroligt! säger ryssen. Hur fick du armkroken?
Jo, en av mina fiender högg av den under en batalj på sjön, säger Bellman.
Otroligt! säger ryssen. Och den svarta lappen?
En fiskmås sket mig i ögat, svarar Bellman.
Jaså? säger norrmannen. Förlorade du synen på grund av en måsskit?
Nej, men det var min första dag med armkroken.

Av Pink Ozzy - 1 april 2010 09:45

Du som mördade en gammal dam på en parkeringsplats, kliv fram. Gå till polisen och anmäl dig. Slår man ihjäl någon för en parkeringsplats så är man en fara för sig själv och andra.

Jag kan inte få in i mitt huvud hur man överhuvudtaget kan slå någon som är 78 år när man själv ( som mördaren i detta fall ) tycks vara kring 25. Ja, jag kallar honom mördare för jag anser inte att ordet dråp bör finnas. Vi kanske t o m ska införa dödsstraff på denna typ av mord. Men jag gillar egentligen inte dödsstraff.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards