Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Pink Ozzy - 24 april 2010 09:55

Dagen börjar som en riktig skitdag. Fick ta extradoser av mina piller för att bli någotsånär människa. För att skingra tankar ska vi åka in till stan och titta en stund. Hade vädret varit bättre hade man kunnat varit i trädgården, men det är fortfarande lite av nattens nysnö på gräsmattan.

Men det blir väl bättre framåt dan. Ska till äldsta dottern och käka Tapas. Är ju inte helt fel. Tyvärr så missar jag en del hockey och fotboll idag, men det får man väl stå ut med när det bjuds på Tapas.

Av Pink Ozzy - 24 april 2010 09:43

Jag lämnar till och från saker till Röda Korset. Nu senast städade jag ur garderoberna och lämnade 5-6 kavajer, ett antal byxor, skjortor och tröjor. Sådär 5-6 kassar. Personalen jobbar där utan lön. Man plockar upp kläderna, ser över dom och stryker dessa för att de ska se fina ut när de säljs. Pengarna av försäljningen tror man ju ska gå till alla behövande på denna jord.

Men nu råkar det tydligen vara så att vi har några "behövande" även i vårt land. En av dom heter Bengt Westerberg och tar en ordentlig ordförandelön, vilket jag tidigare skrev om. Nu visar det sig också att en hög chef tog ut ca 8 miljoner under en längre tid.

Vad kallar man då detta?  Stöld säger en del, maktmissbruk andra, och kanske några andra fina ord av juristerna.

Men är det så enkelt? Jag säger NEJ! Det de gjort sig skyldig till är egentligen mord eller medhjälp till mord. Tänk efter! För 8 miljoner plus en ordförandelön kan man föda enormt mycket människor i dessa länder. Nu får dom inte mat för över 8 miljoner. Bara för at en chef vill äta flott på krogen och stajla med fina kläder.

Nej, fy fan säger jag. Det är höjden av snuskighet.  Chefen bör betala tillbaka allt med ränta och Westerberg bör sänka sitt arvode ordentligt eller avgå.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards