Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Pink Ozzy - 26 april 2010 15:39

Sådär. Nu sitter jag i pensionärskuvösen och njuter. Visserligen har det lagt sig en disslöja mellan mig och solen, men det gör inget. Det skulle vara för varmt härinne annars. Så nu kan det hända att det blir sena datakvällar igen. Vi får väl se.

Av Pink Ozzy - 26 april 2010 15:36

Brevbäraren räddar liv Lille Pelle kommer till skolan på morgonen och frågar fröken: - Kan man komma till himlen med bena före? - Nej Pelle lille, det tror jag inte man kan. - Det var konstigt fröken. För när jag kom hem från skolan igår så låg mamma med benen rakt upp i vädret och skrek: Ohh gud, jag kommer! Ohh gud , jag kommer! Och jag tror faktiskt att hon hade gett sig iväg om inte brevbäraren hade legat ovanpå och hindrat henne.

Av Pink Ozzy - 26 april 2010 14:51

På den här http://www.boston.com/bigpicture/2010/04/more_from_eyjafjallajokull.html sidan finns det många fina bilder från den aktiva vulkanen på Island. Håll tillgodo.

Av Pink Ozzy - 26 april 2010 09:04

Försökte under 3 bussresor lyssna på Milleniumböckerna. Somnade i regel efter någon timme. Nu tittade jag däremot på de 6 avsnitten i TV utan att somna. Dock kanske jag ska säga från början att historien är förvånande tunn med tanke på all reklam böckerna fått. Det filmerna gör är ju återigen att spela på sexinslag. Vad hade förresten sexinslaget mellan de två tjejerna med filmen att föra? Man hade ju bara behövt antyda eller säga att de hade ett förhållande. Men det var nog som vanligt ett sätt att hålla tittarna kvar framför burken.

Nej, det som höll mig kvar var Noomi Rapace. Inte för att jag personligen gillar varken henne eller den person hon skulle föreställa. Nej, jag  gillar Noomis sätt att framställa henne. Det bästa med avsnitten var Noomis sätt att gestalta Lisbeth Salander. Jag tycker att det var en av de bästa skådespelarprestationer jag sett. Utan hennes fantastiska skådespel hade jag nog inte sett färdig alla avsnitt. Hon VAR Lisbeth.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards