Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 17:35

Läste i dagens Aftonbladet om en kille som tycker att han fått för hårt straff. Han har slagit sitt ex sönder och samman och har nu skaffat sig Leif Silbersky som försvarare. De 12 år han fått tycker killen är ett för hårt straff. Hallå, vakna. Du har våldtagit henne, knivskurit henne, säkert både sparkat och slagit henne. Nu sitter hon i rullstol oförmögen till att prata. Du ska fan sitta inne. Du ska sitta alla 12 åren. Därefter ska tjejen tillfrågas om hon förlåter dig så mycket att du ska få komma ut. Om hon inte vill det får du sitta ett år till då nu fråga ställs, o s v. Jag tror man har detta förfarande i en del amerikanska delstater. DET vore det rätta straffet för dig, skitstövel!

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 17:17

Assyriska höjde biljettpriserna för matsen mellan Assyriska å Bajen från 125:- till 200-250:- . Efter krafikgt skäll å hot om bojkott från Bajenfansen så backar man priserna, men inte till rätt nivå. Så nu bojkotta vi matsen genom att stå på parkeringen utanför. Så nu kommer Assyriska å sumpa uppemot 4000 pers som nu inte pröjsar en spänn. Skyll er själva era hagalna djävlar.

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 15:24

Snacka om tur. Sålde av ett gäng aktier och funderade för några dagar sedan vad jag skulle satsa på istället. Det blev bl a Xano. Anledningen att jag fick upp ögonen på företaget var att de för något år sedan köpte upp det företag jag en gång jobbade på. Dessutom äger de några företag jag känner till. Kollade hur aktien hade utvecklat sig och såg en potential under något års sikt. Trodde dock inte mina öron när de idag har gått upp över 10%. Ingen dålig förräntning.

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 15:05

Har, som vanligt, sökt ett antal jobb. Nu ringde Proffice och ville att jag skulle komma på en intervju. Så det blir bara till att damma av finkläderna och åka till stora staden. Så det kanske rör på sig i alla fall. Spännande.

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 14:59

Det går inte många timmar innan kvällstidningar kommer med sina braskande rubriker. "Rikaste gynnas av rödgrön skatt" är en av alla stora rubriker. Följer man dock länken så talar den mycket riktigt om att miljöpartiets språkrör säger att inget är klar utan allt ska utredas först. Hur kan man då skapa en sådan rubrik? Vad vill man uppnå genom att försöka vilseföra oss läsare/väljare. Tror man att vi är totalt knäppa? Nej Aftonbladet. SKÄRP ER!

Av Pink Ozzy - 28 april 2010 09:47

Nu har valet börjat. Mats Odell har tydligen stor brist på nya fräscha idéer så han dammar av Sahlins gamla Tobleronehistoria. Innebär m a o att du blir fri från mord efter ca 10 år, men får dras med en Toblerone i minst 15 år. Rättvist? Ja kanske i Odells sinnevärld. Själv tycker jag att man ska hålla sig till sakfrågor och hålla valrörelsen på en acceptabel nivå.

Miljöpartisterna, men de rödas "goda" minne vill höja bensinpriset med 49 öre. Vad jag tycker om det? Tja, så länge jag är arbetslös och tankar högst en gång per månad så är det helt OK för mig. Dessutom renhårigt av de gröne att tala om detta före valet. Lyssnar man på morgonnyheterna så tycks Alliansens värld falla samman så fort bensinprishöjningen går igenom. Men bensinpriset har varit ca 1 krona dyrare tidigare. Sänkte Alliansen skatten då så att vi fick ett lägre bensinpris? Icke sa Nicke. Man gnuggade händerna för nya fina skattemiljarder.

 Till skillnad för den s k Alliansen som lovade att fastighetsskatten skulle bort bara de kom till makten så går de rödgröna rena nu ut och berättar om nödvändiga höjningar. För innan förra valet hade vi ca 5000:- i fastighetsskatt. Nu har vi nästan 7000:- i "fastighetsavgift" för vår lilla kåk. Det säger väl det mesta med dessa partier.

Nu på morgonen läser jag att uppemot 100.000 ungdomar får försörjningsstöd eftersom de saknar arbete och A-kassa. Det vill Alliansen göra något åt så klart. Med det menar de att de ska sätta upp ett antal villkor så  att så få som möjligt får pengar från staten. Att resterande kanske stjäl pengar eller saker i varuhus har dom inte tänkt på. Utan man tror nog att de ska snällt sitta hemma och lägga patiens. OK, jag tycker inte heller att man ska få pengar från SOS hur som helst, men det finns bättre sätt.

STOPPA ARBETE EFTER 65 ÅR! Det skulle ge massor av nya arbeten. Nu säger du att de äldre har vissa specialkunskaper. OK, stämmer. Men efter 2 år måste de ju ändå gå i pension. Dessutom tycker jag inte att ungdomarna ska ta deras jobb. Nej, det är ju så att de som "står näst i tur" tar pankissarnas jobb. På så sätt finns det andra som "står i tur" att ta jobben från dom som "står i tur" o s v. Och till slut blir det ett jobb ledigt som passar ungdomarna. Jag har pläderat för detta i åratal. Men icke. De äldre ska jobba 2 år till bara för att få ut mer än de behöver i pension. Fördjävligt.

 Sen har vi all övertid. Där jag tidigare jobbade hade de flesta bytt övertidsersättningen mot en extra semestervecka. Tänk så stolliga en del kan vara. De byter bort 40 timmar mot, i vissa fall, flera 100. Men då säger "de vise" att det inte går att få bort övertiden. Man pratar om att den och den jobbar 45 timmar och den 47 och den 43. Man hänvisar till att ingen ju vill jobba 5, 7 eller 3 timmar. Nej, det må så vara. Men! Det borde ju vara en enkel sak att avlasta dessa personer så att det totalt blir en heltidstjänst. Men självklart är detta inget som varken företagarna eller Alliansen vill. Då måste man ju betala marknadsmässiga löner....

Nej mina vänner. Tänk efter två gånger innan ni låter bilan falla i höst.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards