Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Pink Ozzy - 3 juni 2010 11:18

Jag har en pensionärshem inpå knutarna. Tydligen får personalen inte röka inom området längre. Därför använder man mycket flitigt en parkbänk som står 50 meter från området. Detta innebär att det under stora delar av dagen sitter minst en person där och röker.

Så om nu kommunen förbjöd rökningen helt för personalen, eller tvingade dom att stämpla ut under rökpausen så skulle ju kommunen kunna anställa en person till....

Av Pink Ozzy - 3 juni 2010 11:03

Lyssnade nu på morgonen på ABBA i min IPod under tiden jag vattnade mina trädgårdsland. Det var länge sedan jag lyssnade på så många låtar i en följd. Det som slår mig är några saker.

  1. Hur kunde bandet bli så stor när man uttalade det engelska språket så uselt. Speciellt tjejerna. Eller var det tack vare denna dåliga engelska som de blev så stora.  
  2. På en av de sista skivorna förekommer en lite längre låt som egentligen ska vara en minimusikal. Detta var alltid en bit man gärna hoppade över för man tyckte den var så töntig. När just denna skiva kom sa Björn och Benny att de gärna ville göra en musikal eller liknande. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var vansinne att ge upp en otrolig karriär för en osäker musikalframtid. Tänk så fel jag hade!
  3. Tänk att jag redan på den tiden var en allätare av musik. Jag hade ju inte så många LP-skivor. Mest blev det nog billiga samlingar som då ofta hette "Top of the pops". Men sen hade jag också en brokig samlig av Tom Jones, Black Sabbath, Led Zeppelin, Blood Sweat and Tears, CCR, ABBA, Björn Skifs och Blåblus. Snacka om spännvidd. 
Av Pink Ozzy - 3 juni 2010 10:58

Jag blir alltid lika förbannad när jag ser att någon gett sig på äldre. Läser just att man gripit en sådan ynkrygg för mordet på Elsie som blev 73 år och mördades när hon plockade blommor.

Men det är inte bara hon. Det rycks väskor, man stjäl medan man ringer på och vill låna telefonen o s v .

Fan, skithögar, ge er på några i er egen storlek. Men det vågar ni ju inte, ynkryggar.

Av Pink Ozzy - 3 juni 2010 10:53

Jag har en fågelholk på tomten. I denna holk kommer varje år blåmesar. För några år sedan flög det inte ut några ungar. När jag sedan på hösten öppnade holken så låg det ett stort antal mycket, mycket sköra ägg i boet. Så troligen övergavs boet eller så dödades fåglarna av katter som stryker omkring här hela tiden.

Nu är det så dags igen. Vi har under en tid hört små pip i holken, men det är nu helt tyst sen 2-3 dagar. Vi har ju dagligen suttit här och borde ha sett ungarna flyga ut. Det jag nu är rädd för är att det ligger en massa döda fågelungar i holken.

Men har jag en enorm tur har de flugit ut utan att jag sett det. Men det är ett djävla otrevligt jobb att öppna holken och kolla.

Av Pink Ozzy - 3 juni 2010 10:31

Jag tar det "enkla" först. Att kasta soldater i vattnet från min egen båt skulle jag nog också göra. Att freda vad som är mitt på internationellt vatten skulle jag också göra. Sen kan jag vara fredsaktivist eller krigsfanatiker. Det som är mitt är mitt och det inkluderar min rätt att fritt få färdas fritt på internationellt vatten.

Det som förvånar mig mest var att EU inte tydligare tog ställning gemensamt.

Samtidigt håller jag till viss del med Gubbfan om att man inte blint kan sympatisera med palestinierna. MEN nu är det ju så att det inte är palestinierna som gör att man sympatisera mer med dom, utan det är mer så att det är israelerna som själva gör att man  inte sympatisera med dom. Som man lär ska man leva heter ett ordspråk. Innebär att allt snack som judarna för sedan WW2 också ska omsättas av dom i praktiken. Som det nu är upprepas snarare eländet från då, med den enda skillnaden att det är judarna som leker herremän.

Det som i sammanhanget dock stör mig är att palestinierna väntar in båtar med hjälpmedel samma dag som några idioter skjuter raketer mot det ockuperade landet Israel.  Vore smartare av palestinierna att hela tiden kräva att få sitta vid förhandlingsbordet.

Samtidigt förstår jag inte omvärlden. Här kommer boer, engelsmän och holländare och tar över hela Sydafrika under många år. Världen skriker mer och mer om frihet åt de svarta. Som tur är så blev det ju så. Men i stort sätt samma sak händer ju i Israel. Var är kravet att de ska bilda ett gemensamt land och leva i fred? Varför? Jo, för judarna är smarta apostlar att framföra sina egna tankar och samtidigt berätta hur eländigt de hade det för 60 år sedan. Dessutom är de mycket rika och smarta affärsmän. Inte många regeringar vill stöta sig med det starka Israel.

Men hur är det med palestinierna då. De har inte haft ett helvete i ca 10 år, nej, de har nu haft ett helvete sen 1949 då vi i väst beslutade att judarna skulle få leva där de levde för 2000 år sedan. Var är logiken?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards