Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Pink Ozzy - 9 juni 2010 10:32

Vi satt ett gäng gubbar i bastun igår. Det är ju där man löser världens alla svåra frågor. Först så uttalade alla sitt ogillande över att tidningar och TV är fulla av artiklar och program om det kungliga hovet och det förestående bröllopet.

Men det som kom upp var också vårt gemensamma ogillande för halv och helfabrikat. Glass som inte sett vanilj på vykort, färdigmat som smakar pappkartong o s v.

Hos oss är nog halv och helfabrikat nästintill obefintliga. Igår åt vi t ex kanin-pyttipanna ( ja det blev kvar lite från dagen innan ). Till middag blev det pasta med laxsås gjord från grunden. Idag ska jag göra grönkålssoppa till lunch och till middag blir det pizza med bl a oliver, skinka, lök, tomater o s v. Från Pizzerian? Icke sa Nicke. Vi gör pizzan själv.

BORT MED DÅLIGA HEL OCH HALVFABRIKAT MED EN MASSA KONSERVERINGSMEDEL OCH ANNAT SKIT MAN INTE SKA ÄTA. 

Av Pink Ozzy - 9 juni 2010 10:19

Så ett ruggigt TV-program igår kväll. Det handlade om hur Robert Mugabes banditer har förstört ett bra land. Hur man fördrivit, inte bara vita, utan även de mörka afrikaner som stod på de vitas sida. Det handlade även om en kille som gick till domstol. En domstol som tydligen ( jag kom in lite sent) bestod av folk från flera länder. Först förhalade Mugabes hejdukar det på alla sätt. Man till och med slog den här killen och några av hans vänner sönder och samman. Det var ruggiga bilder man fick se. det var knappt de överlevde. Hur som helst så fortsatte rättegången över ett år senare. Då försökte Mugabes "jurister" återigen stoppa förhandlingarna. Men då sa huvuddomaren stop och det blev rättegång. Den här vita killen och hans vänner vann på alla punkter och fick tillbaka sin farm. Men det var ju bara en av väldigt, väldigt många farmer från vilken folk har fördrivits.

Det så enormt synd om, inte bara de vita utan även Zimbabwes folk som nu lever under dåliga förhållanden.

Vad gör USA? Vad gör FN? Vad Gör EU? INGENTING?

Av Pink Ozzy - 9 juni 2010 09:44

När man jobbade så var jag hemifrån på dagarna. Men sedan 1,5 år så är jag ju "arbetssökande" som det så vackert heter. Det gör att det blir nästan lite för mycket av det goda. Är man ett par som ses hela dagarna så blir det till slut så att man vill vara helt själv i 1-2 dagar någon gång. Att bara få vara, låta dagarna gå, äta när man vill och vad man vill och ( höll jag på att säga) hur man vill. Nu låter det kanske som om jag inte får det annars, men så är det definitivt inte. Men jag tror att alla människor behöver "egen tid" ibland för eftertanke och att bara vara. Också om man kommer överens om i stort sätt allt så är det ju så att man jämkar saker och ting. Man frågar eller blir tillfrågad om lunch och middag, om TV, besök och allt annat som hör dagen till. När man var på jobbet var detta en ventil. Den saknas lite nu. Tidigare var en av döttrarna barnledig. Då åkte frugan till henne i två tre dagar ibland. Eller så åkte hon en vecka till svärmorsan. Men hon har ju också flyttat hit. Så mina ventiler saknas lite.

Tänk efter. Skulle inte också DU vilja ha en sådan ventil ibland?


Av Pink Ozzy - 9 juni 2010 09:40

Hur har lilla Maud tänkt att man ska få förtroende för henne och hennes parti (?) om hon ljuger som hon nu tycks göra. Läser i dagen Aftonblad att hon har sagt att 100.000 fler är i arbete än när hon och hennes regering tillträdde. Aftonbladet smulade sönder hennes påstående i molekyler och kunde påvisa att hon ljög så det sjöng om det.

Men det är bra, Maud. Ljug på bara så hamnar ni under 4%-spärren. Det vore ju bra för det parti jag på 70-talet trodde på och röstade på....

Av Pink Ozzy - 9 juni 2010 09:28

Att jag gradvis tagit ställning FÖR Palestina har väl framkommit. Hamas roll har dock för mig varit lite oklar, men framgår nu mer och mer och framstår i mina ögon kunna ta Israel i hand. Bägge är ute efter att förhindra en sak med alla till buds stående meden - FRED. Verkar mer och mer som Hamas kan likställas med Tyska Rote Armée Fraktion eller Nordirländska IRA. D v s det är ett gäng rövare och banditer som gillar att döda och genom hot av allmänheten tycks uppnå deras egna syften.

Jag tror att bakom Israels regering och Hamas så finns det både judar och palestinier som inte vill annat än att få leva i lugn och ro. Folk som inte bryr sig om att p g a ren prestige kan mörda och lemlästa  folk, göra dom hemlösa, föräldralösa, barnlösa och med hot även viljelösa.

Nej, EU, USA, FN. Gå samman och gå in med fredsbevarande styrkor och frånta Hamas och Israel all makt. Ge inte till tillbaka den till dom förrän de gemensamt kan styra ett enda Israel/Palestina.

En utopi? Ja kanske. Men är inte en bra utopi ett bättre hopp än att leva i totla hopplöshet och vanmakt?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards