Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Pink Ozzy - 12 juni 2010 13:16

Man är aldrig för gammal att starta eget.


En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp, en i var hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp föll ut. Detta observerades av en poliskonstapel, som hejdade gumman och visade henne sedeln och hålet.

- Tack snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar, men tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård varje gång det är match. Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger: 'Hundra kronor, annars klipper jag av den'.

- Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra svarta säcken också?

- Nej, det är ju inte alla som betalar...

Av Pink Ozzy - 12 juni 2010 12:51

Ja det var ju inga överraskningar igår. Utgångsrad XX var ju nästan givet, även om det inte såg ut så efter 15-20 minuter i den första matchen. Mexiko såg då starka ut. Men, men, ett värdland förlorar aldrig en premiär.

Idag blir det nog X i första matchen. Men jag kollar inte in den utan det får räcka med resterande 2 matcher idag. Först Argentina-Nigeria som Argentina bör vinna. Men man vet aldrig med Nigeria. utgångstipset är dock en etta, vilket det för övrigt också blir mellan England-USA. Jag gillar inte engelsk fotboll och kommer att heja vilt på USA, även om det nu inte kommer att hjälpa.

Förresten, kan dom inte sluta tuta nu? Det var ett djävla lit på läktarna. Man kan ju bara hoppas att engelska och tyska fans kan överrösta vuvuzelan.

Av Pink Ozzy - 12 juni 2010 12:40

Jag hade en bild på ett gäng som gladde åskådare och löpare på toppen av Västerbron. En av dessa trummissar har hittat till bloggen och skrev idag i min gästbok. Det tycker jag är skitkul, så jag lägger in bilden igen. Jag älskar den här typen av trummande och skulle gärna vilja spela med. Tyvärr lite för långt från Stockholm bara. Så det får som vanligt räcka med knän, bordskanter mm.

PS: Jag har nån mer bild också. Om du i trumgänget  vill ha dessa så skriv ditt mejl på min blogg så skickar jag dom.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards