Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Pink Ozzy - 14 juni 2010 18:09

Jag har sagt åt flera i vår ort att de ska koppla sina hundar. Det står t o m i den lokala ordningsstadgan. Men många bara skrattar och går vidare. Idag gick då svärmor till oss med sin Terrier. Vad händer? Det kommer en Rottwiler utan koppel bakifrån och börja bita både henne och hunden. Nu gick det relativt bra ändå. Båda lever och skadorna kommer med tiden mer eller mindre att växa bort. Dock inte minnena. Detta hände precis vid en skola som i lördags gick på lov. Vad hade hänt om en liten unge hade varit i närheten, eller en liten unge gått med en liten hund just där. Jag bävar! Det kunde ha blivit mycket värre skador och kanske ett dött barn.

Ni hundägare får säga vad ni vill, men hundar är inte 100% säkra. Ni har inte 100% koll på er hund. Säger ni det så har ni högre tankar om er själva  än ni borde ha.

Av Pink Ozzy - 14 juni 2010 12:38

Jaha, där gick ju gårdagens tips åt pipan. Bara Tyskland lyckades infria mina förväntningar. Men Australien var ingen riktig värdemätare även om tyskarna spelade bra. De andra två matcherna var ju svåra att tippa.

Idag sätter jag mig redan 13.30 och kollar på Holland - Danmark. 2-1 eller 3-1 är ingen omöjlighet. Japan - Kamerun kan sluta hur som helst, men jag tippar 0-1.  Till sist har vi Italien - Paraguay. Italien har varit usla i några träningsmatcher innan VM. Undrar om de har rykt upp sig. Jag tror dock Paraguay kan nå 1-1 med lite tur.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards