Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Pink Ozzy - 20 juni 2010 10:59

Visst, han har övat länge på talet, men erkänn att det var ett mycket bra tal. Vi får hoppas han kan leva upp till det. Och till alla andra män säger jag bara: Lyssna på talet och ta till er. Det han säger till sin fru gäller alla oss män.


Av Pink Ozzy - 20 juni 2010 10:36

Att våra vanliga korvar innehåller allt skräp som blir över när man styckar djur har man väl vetat, men nu läser och hör jag att det finns flamskyddsmedel i vanlig varmkorv! Dessutom innehåller de en hel del bakterier. Jag säger som Strindberg: Det är synd om oss människor.

Varför är det för mycket bakterier i korven? Min filosofi är att man skar ut kotletter och annat först och skrapar sen ner spillet i en stor hink.  Där får det så tills hinken är full. Under tiden börjar de små bakterierna ta sig dit. Sen häller man hinken i ett större tråg och där får spillet ligga till det är fullt och bakterierna fått växa till sig. Därefter går skräpet till korvtillverkaren som häller över köttskräpet i ett annat tråg och tillsätter stabiliseringsmedel, smakämnen och flamskyddsmedel. Ja de behöver ju inte tillsätta bakterier. Det sköter de små djävlarna så bra själva p g a att man inte håller rent på rätt sätt på slakterier och korvtillverkare.

Visst ska du väl ha en grillad till?

Av Pink Ozzy - 20 juni 2010 09:57

Jag ska vara ärlig. Jag har tjuvtittat på bröllopet. Det blev lite luckor i fotbollen och dessutom har jag inte mått så bra några dagar så jag fick vila lite emellan lekarna med barnbarnen. Men jag knäppte om precis när kungen skulle överlämna Viktoria och hur antirojalistiskt jag än har blivit med åren så får jag erkänna att det kom en tår. Ja, jag vet, jag är lite blödig i vissa fall. Jag lastar min barndom för det. Det jag inte fick då tar jag tydligen igen nu, jag vet inte. Men visst såg det ganska häftigt ut när lille Danne stod där halvvägs in i kyrkan och tog emot sin brud från en mäkta stolt kung. Skitt, häftigt. Sen kom det faktiskt en liten tår till när de sa "ja". OK, Daniel ser ut som "Boxer-Robert", men Viktoria, får man ju erkänna, är charmig även om hon inte är min typ. Jag tyckte inte hon var "kunglig" glad utan " brudligt" glad om du förstår vad jag menar. Hon gav blanka fan i försiktigheten utan visade sina känslor öppet. DET är stort och det var kanske det som fick mig att ta till tåren.

Senare på kvällen fick bröllopet kämpa med både speedway och fotboll och fick inte många sekunder. Det jag inte förstår är var det är för kul att se andra äta. Nej, där vann fotbollen överlägset.

Av Pink Ozzy - 20 juni 2010 09:43

Här sitter jag på altanen och ser sakta solen ta över allt mer av trädgården. I mitt högra öra hör jag ett antal skator vilt kivandes och i det vänstra Björn Ranelids lugna mångordiga, målande röst. Tänk att en söndag kan börja så fantastiskt bra.

  Bilden är hämtat från Sveriges Radios hemsida.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards