Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Pink Ozzy - 11 juli 2010 11:05

Jag har skapat en ny omröstning som jag vill att du röstar på här till höger. Gör det ! Skulle vara kul att se vartåt det lutar.


Av Pink Ozzy - 11 juli 2010 11:02

Eftersom på Susanna och Jeppe troget tar upp detta ämne får jag väl sälla mig till dom. Det lär ju dessutom sälja lösnummer.

Hur är det med handen på hjärtat. Blir det något pökande i värmen eller är du glad om du hinner somna innan sängen blir lika varm som en bastulav?

Nje, själv tar jag mig en kall dusch och slafar in. Det andra får anstå till svalare dagar. Eller....?

Av Pink Ozzy - 11 juli 2010 10:22

Mina idrottsliga höjdpunkter i livet har varit fotbolls-VM och Olympiska sommarspelen. Det är endast där alla som kan är med. Förr var det också ishockey-VM, men det var 30 år sedan. INNAN NHL stoppade de bästa från att spela. OK, visst är en deltävling i Speedway lite kul om banorna är rättvisa och Rickardsson är med, vilket ju inte är fallet längre. Och Antonio får ju bara hoppa in ibland. Sim-VM? Nej, den sporten har också tappat allt vad spänning heter. Visst slår de rekord hela tiden, men med speciella dräkter. Och när man väl har slagit alla rekord sp förbjuds dräkterna. Smart.

Ja fast handbolls-VM är rändå ganska kul också och när Bajen spelar. Jag kom att tänak på att det ju inte är "bara" en match kvar. I morgon visas Bajen mot Falkenberg i Superettan.

Nej, som sagt, sport är visserligen stort för mig, men inget bräcker fotbolls-VM eller sommar-OS.

Av Pink Ozzy - 11 juli 2010 10:06

Tänk att en söndagsmorgon kan vara så skön. Har redan lagat middagen, eftersom det blir för varm i eftermiddag. Lunchen består av rester från igår. VAD? Slänger du dina rester? Inte vi. Varför? Det är ju också mat. Gör man ett paket torsk ( nej, inte Littorin ) så kan man ju inte äta upp hela den på 2 personer. Så då blir det en lunch också.

Hur som helst så sitter man här nu och ska bara få dan att gå så man får se på fotbollsfinalen. Läste för övrigt en insändare för några dagar sedan där en person beklagade sig över att det var fotbolls-VM i alla kanaler hon hade tillgång till. Enligt personen var det tur att det ändå gick att titta på serier typ Glamour. Men hallå människa skaffa dig ett liv! Man kan t ex ta fram en bok och läsa den. Själv avslutade jag Brott av Karin Fossum igår och övergick direkt till Hypnotisören.

Men det var ju söndagsmorgonen jag skulle skriva om.  Jo, jag sitter nu här och ser ut över trädgården. Häcken är hög så jag ser bara enstaka hustak. Grannen har någon sorts körsbär som Kajorna årligen vräker i sig innan grannen hinner. Klappar man i händerna kan det ibland te sig som om hela trädet lyfter. Men det är också enda möjligheten att få tyst från skräninga kajor i några minuter.  Annars är det grönskan som råder. Tack vare sommarvatten som vi tar från sjön har vi gröna gräsmattor och en frödig trädgård i övrigt. Jag lyssnade nyss på Björn Ranelid på radio. Ett skitbra brogram.

Det är nästan en lite kuslig stämning eftersom man egentligen gör så lite som möjligt och bara väntar på att värmen ska greppa en och inte släppa sitt grepp förrän sent ikväll.

Ska jag vara ärlig så vore 20-30 millimeter regn och 10 grader svalare det bästa som skulle kunna hända just nu.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards