Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Pink Ozzy - 19 juli 2010 19:03

Som du läste i ett tidigare inlägg så började ju grannen och klippa häck klockan 9 i morse  . Jag tänkte skjuta   honom med en hagelbössa  . Har dock inget vapen. Fick ett tips om att sakta strypa honom, men sen tänkte jag ut något ytterst grymt.

När han satte sig ner med kaffet efter utfört värv och hopp om en stilla eftermiddag... 

DÅ körde jag igång och klippte ner stora grenar från ett träd- med motorsåg!!!

Sen körde jag dessutom de lagom stora grenarna i kompostkvarnen - Muuaahhhh!!! 

OK, sen kom middagen och lugnet infann sig...trodde jag.

Då hade grannen på min andra sida köpt en eldriven gräsklippare   för sina 50 kvadratmeter gräs! Jag tror jag blir galen.   MÅSTE man ha el och bensindrivna maskiner som går i ett? Skulle man inte kunna göra som så att man bestämmer en tid då ALLA klipper och låter. Det blir visserligen ett djävla liv i nån timme, men sen blir det ju lugnt i stället.    


Av Pink Ozzy - 19 juli 2010 09:54

Jag sår sallad så tidigt det går. Därför har jag sallad redan kring månadsskiftet maj-juni. Jag har bara såt ca 2,5 meter olika sorters sallad som jag plockar av dagligen. Mestadels äter jag den på macka. Jag kan ha ett helt torn av fräsch sallad i olika gröna nyanser ända till mörkrött. Jag äter nog ett halvt salladshuvud per dag. Jag är inte vegetarian på något sätt, utan älskar bara hembakat bröd, en ostskiva och 10 lager med sallad.

Av Pink Ozzy - 19 juli 2010 09:35

Jag vaknade och kände att det var svalare ute än tidigare dagar eftersom frugan brukar öppna fönstret någon gång på efternatten. Jag gick upp, öppnade altandörren och lät den kyliga luften komma in. Därefter gjorde jag i ordning frukost och väckte sen frugan. Efter frukost tog jag min dator och satte mig ute eftersom jag slipper solkatter i datorn på morgonen. Solen sken och knappt ett moln syntes till. Allt var tyst. Bara vinden hördes.

Då börjar grannen klippa häcken! Klockan 9 på morgonen! Var är hagelbössan?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards