Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Pink Ozzy - 20 juli 2010 10:11

I Sverige kastas det mat för 2 miljarder varje år i butiker. Det blir 100.000.000 kg mat. Delar man detta med antal invånare ( ca 9 milj.) så blir det 222:-/person och dryga 11 kg. Tänk dig en 3-barnsfamilj. Det blir 1100:-/familj och 55 kg mat per år. Till det kommer den mat som hushållen slänger. Helt otroliga mängder. Kräv därför att era butiker gör något med denna mat. T ex rea ut det i tid eller skänka det till organisationer som lagar mat åt t ex hemlösa.

Du ska tänka på att det t o m är mat där sista förbrukningsdag inte har gått ut. Eller ta vår affär där frysarna inte startade efter en avfrostning. Mat för 10.000-tals kronor fick slängas. Detta hade kunnat undvikas med ett larm i frysen.

Av Pink Ozzy - 20 juli 2010 09:59

Har läst andras bloggar på morgonen och då speciellt Susanna55. Ibland hatar jag det skrivna ordet eftersom det i t ex bloggar tar bort nyanser som man gärna vill ha med. Ibland tar man också en enda mening och river ner himlen för att man uttryckt sig lite bristfälligt.

Men för att göra det hela helt klart för alla:

Jag är helt emot prostitution, pedofili,  tvång i alla former. Egentligen räcker det med den meningen. Men jag kan inte låta bli att ställa vissa frågor.

Du som går till en hora. Hur känns det? Känner du någon tillfredsställelse och kärlek? Blir det lite mys mys före och efter? Ser du till att din kvinna är lika belåten som du?

Och du som ger dig på barn. Har du sinnesundersökt dig någon gång? Har du funderat på att gå till polisen och säga "lås in mig, annars våldtar jag barn"? Och vad i helvete kan man få ut av att ge sig på ett barn?

Till er som gör detta föreslår jag att köpa en uppblåsbar Barbara ( om de fortfarande finns) eller borra ett hål i en vägg. Det borde väl ge samma njutning som du är ute efter. Och tänk på att du i mina ögon inte har något livsberättigande. Jag har inte lust att betala din logi på en kåk om du åker fast.

Jag tycker även att man ska sluta fjäska med dessa personer när de åker fast och ska ta sitt straff. Som det nu är hamnar de ju på särskilda anstalter eftersom de får stryk av buset om de hamnar på en vanlig anstalt. Men jag anser att de ska hamna på en vanlig anstalt. Då får de smaka på samma medicin de utsatt andra för. Och skulle de bli ihjälslagna, so what ?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards