Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Pink Ozzy - 25 juli 2010 10:15

Jag håller på att bli tokig. Nu väger jag dubbelt så mycket som när jag träffade frugan en gång för många, många år sedan. Vad jag än gör så sätter det sig på mig, mest på magen. Men nu har det gått så långt att jag ibland får svårt att andas, speciellt när jag ligger och läser eller kollar på TV. Ibland känns det som jag skulle dö. Jag får panik och tvingas att andas ett antal gånger mycket häftigt. F-an jag är djävligt oroad, kommer bara inte för mig att ta en timmes promenad eller cykling. Jag har INGET att skylla på, men har 1000 ursäkter för att INTE ta de timmen. Idag regnar det t ex. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Men jag MÅSTE göra något, för annars är allt snart över...

Av Pink Ozzy - 25 juli 2010 09:59

Det har i stort sätt inte regnat på en månad. Men då fick någon för sig att vi skulle kompenseras ordentligt. Så sedan igår kväll har vi fått 49 mm! Det är bara 2 gånger på 30 år som vi fått mer. Men vad gör det? Äntligen blir det blött i markerna så brandfaran minskar lite.

Av Pink Ozzy - 25 juli 2010 09:46

Återigen har det skett en gruppvåldtäkt mot i detta fall en femtonåring. Tre (3) killar gav sig på en (1) 15 årig tjej. Om ni läser det här ska ni veta att ni har min respekt. Djävla så tuffa ni är som klarade att våldföra sig när ni bara var 3 killar. För några år sedan var det ett mycket större gäng som krävdes för samma sak. Att ni bara vågade ge er på en 15-åring. Det skulle ingen normal kille våga. Men OK, nu var ni ju tre. Får jag fråga hur det kändes att krypa på som trea? Måste var skönt att röra om de andra två killars säd. Ja, det vill säga om ni var så gamla så ni fick utlösning, eller om ni kunde hålla er så länge innan ni fick det i era egna kallingar. Sen måste det vara extraskönt när en tjej skriker att hon inte vill. Fan, det måste ju vara skitcoolt. Vad sa era kompisar när ni berättade vad ni gjorde? De måste väl tycka ni var dagens hjältar. Dessutom är kompisarna lika tuffa som ni eftersom de inte talar om för någon VILKA DJÄVLA VÅLDTÄCKTMÄNSVIN NI ÄR. !!!!

Av Pink Ozzy - 25 juli 2010 09:36

Kan bara inte undanhålla er texten på "The killing of Georigie" som Rod Stewart skrev för över 30 år sedan. Inget tycks ha ändrats på 30 år verkar det som.


 


In these days of changing ways
so called liberated days
a story comes to mind of a friend of mine
Georgie boy was gay I guess
nothin' more or nothin' less
the kindest guy I ever knew
His mother's tears fell in vain
the afternoon George tried to explain
that he needed love like all the rest
Pa said there must be a mistake
how can my son not be straight
after all I've said and done for him
Leavin' home on a Greyhound bus
cast out by the ones he loves
A victim of these gay days it seems
Georgie went to New York town
where he quickly settled down
and soon became the toast of the great white way
Accepted by Manhattan's elite
in all the places that were chic
No party was complete without George
Along the boulevards he'd cruise
and all the old queens blew a fuse
Everybody loved Georgie boy
The last time I saw George alive
was in the summer of seventy-five
he said he was in love I said I'm pleased
George attended the opening night
of another Broadway hype
but split before the final curtain fell
Deciding to take a short cut home
arm in arm they meant no wrong
A gentle breeze blew down Fifth Avenue
Out of a darkened side street came
a New Jersey gang with just one aim
to roll some innocent passer-by
There ensued a fearful fight
screams rang out in the night
Georgie's head hit a sidewalk cornerstone
A leather kid, a switchblade knife
He did not intend to take his life
He just pushed his luck a little too far that night
The sight of blood dispersed the gang
A crowd gathered, the police came
An ambulance screamed to a halt on Fifty-third and Third
Georgie's life ended there
but I ask who really cares
George once said to me and I quote
He said "Never wait or hesitate
Get in kid, before it's too late
You may never get another chance
'Cos youth a mask but it don't last
live it long and live it fast"
Georgie was a friend of mine
Oh Georgie stay, don't go away
Georgie please stay you take our breath away
Oh Georgie stay, don't go away
Georgie please stay you take our breath away
Oh Georgie stay, don't go away
Georgie, Georgie please stay you take our breath away
Oh Georgie stay

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards