Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Pink Ozzy - 27 juli 2010 09:28

Hör på radio att BP´s VD avgått/fått sparken. Han får, enligt radion, bära skulden för det som skett. Men hallå!!! Kan inte jag få bära skulden istället. Han får en årlig pension på 7 miljoner, jag bär skulden för 10% av den summan. Efter vad som sagts och skrivits har man med avsikt gått förbi ett antal säkerhetsrutiner för att tjäna mer pengar. Om sedan VDn visste om detta, eller om det var underliggande chefer som  gjorde det för att imponera på sin VD hör inte hit. VDn bär ändå ansvaret. Han ska gå ut med klara direktiv att han inte tillåter sådana tilltag. Men nu är han ju VD och då kan man ju inte gå till arbetsförmedlingen, utan får 7 miljoner per år. Inte illa pinkat för att vara delaktig i att ha förstört mil efter mil av en fantastisk kustremsa och gjort så att 1000-tals inte kan försörja sig framöver....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards