Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Pink Ozzy - 30 juli 2010 16:06

Ja nu får vi hoppas att det inte blir en massa överklaganden utan att han får sitta på kåken bland dom andra busarna. Då får han det inte kul. För är det några som buset hatar så är det poliser och kvinnomisshandlare och liknande. Så herr Lindberg får nog räkna med att få svårt att sitta vissa dagar.  

Av Pink Ozzy - 30 juli 2010 15:43

Snart ska frugan och svärmor till svågern med familj på några dagar  . Tänkte du ha några sköna dagar med film    , data och diverse sysslor som inte blivit gjorda. Men morsning med det. Har fått stopp i dagvattnet precis vid husknuten  . Dessutom går plattgången där också. Inte nog med att det är trångt om plats, det är nedanför fotsulorna felet sitter så jag behöver stå på knä och gräva upp skiten för att se var det ligger  . Har jag otur så är det någon veckas jobb. Adjö till den frufria veckan.  

Av Pink Ozzy - 30 juli 2010 09:00

Jag blir så lack på alla som slår bögar, förstör när de har festivaler o s v . Själv är jag 100% hetero och skulle inte kunna tänka mig kunna kyssa en bög, men ge honom en vänskaplig kram är helt OK. Tänkte på de vid senaste allsången då Gardell dök upp. Visst, OK, han har sitt fåniga sätt men det är väl hans sak. Mig stör det inte. Det finns massor av heterosexuella som också har en massa konstigheter för sig. Så det är väl inte så märkvärdig.

Nej, låt bögarna vara ifred, de har inte gjort dig något. Behandla dom som vanliga människor, även om de har en lite ovanlig läggning. Ofta är de dessutom väldigt snälla och trevliga att prata med.

De killar som bråkar är nog de som är osäker på sig själva. Och fega!

Av Pink Ozzy - 30 juli 2010 08:39

Nu ska 300 illegala romska läger rivas i Frankrike och illegala romer utvisas. OK, den allmänna uppfattning om romer/zigenare känner ju alla till, men vore det inte bättre om dom i likhet med judarna får en egen landbit? Många tycks ju komma från Rumänien, så varför inte delar av landet. MEN då får vi ett nytt Cypern, Korea, Kurdistan, Israel/Palestina. Så det lär ju inte heller lösa problemet.

Men samtidigt så finns människan i mig som säger att man inte gör så mot folk. Även om mångas uppfattning  är att zigenare stjäl så gör inte små barn det. Och jag tänker på alla småbarn som växer upp i denna misär. Vad gör EU? Ingenting!

Av Pink Ozzy - 30 juli 2010 08:33

Igår fick vi ett nytt regnrekord sedan jag började mäta 1980. Det gamla var på 74 mm på 2 timmar. Denna gång blev det 89 millimeter under gårdagen. Ett tag trodde jag att det skulle passera 100, men så slutade det tvärt. En sådan dag tycker man att det är skönt att man inte har källare. Speciellt som något tycks ha hänt en bit ner i marken där stuprännan går ner. Helt plötsligt rann det över i takrännan, men jag såg också att det inte var någon vattenvirvel ner i stuprännan. Det har varit lite konstigt där tidigare. Jord har bara försvunnit. Så det blir till att ta fram spaden och gräva.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards