Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 5 augusti 2010 14:27

I morse hörde jag på radio att det tydligen beror på i vilket län du bor i om du åtals eller ej när du gjort dig skyldig till sexbrott mot barn. I Karlskrona och Luleå går du nästan säker. Endast 5% av de anmälda brotten går till åtal. I Eskilstuna tar man det tydligen mer på allvar och ser till att 79% av fallen åtalas. En vice överåklagare säger "Vi kan bli mycket bättre". Tacka fan för det. 5% är ju så uselt så bara det borde vara straffbart.

Brott mot barn borde ha högsta prioritet och alla tal under 80% är löjeväckande och stötande. Jag skulle dock vilja utöka åtalsplikten att även omfatta hedervåld, hederstvångsgifte och våld mot barn.



Av Pink Ozzy - 5 augusti 2010 09:30

Debatten går vild. Inte bara i andra länder, utan nu även här hos oss. Fp har föreslagit burkaförbud i skolan. De som är för ett förbud menar att man behöver se ansiktet i skolan. De som är emot menar att man inte behöver se ansiktet eftersom blinda inte heller ser andras ansikten. Ja, du läste rätt. Man jämförde burka med blinda på radion igår. Blind är man inte av egen fri vilja utan något som man blivit p g a t ex en sjukdom. Burkan har man på sig p g a en tro. En tro som skrivits av män för många 100 år sedan. Jag frågar mig fortfarande VARFÖR? Är det för att männen är rädda att någon annan tar deras fruar? Jag förstår mig inte på denna burka. För oss västerlänningar är det något som är förlegad och kvinnokränkande. Så för en gångs skull håller jag faktiskt med Fp. Händer inte varje dag, men burkan ska bort.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards