Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 14:42

Har just lagt in en Ipod   på min högra sida på bloggen. Har inte lagt in så många låtar   än, men det är en del av MIN musiksmak  . Hoppas något passar även dig.

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 12:16

  • Centerns valmanifest Halverad moms för tjänsteföretag som frisörer och restauranger. Jag frågar: Hur ska detta finansieras?
  • Större rabatter för hushållsnära tjänster, d v s Rutavdragen. Jag har hela tiden sagt att RUT ska bort. Det gynnar till största delen de rika. De som är sjuka och gamla får sitt av kommunerna redan nu.
  • Man vill förlänga provanställningen för unga från 6 till 12 månader. Jag tycker att detta är ett fult sätt för företag att skaffa sig billig arbetskraft. Man låter dom arbeta under max 12 månader och sen slänger man ut dom. Har man inte fått klart för sig om den ungdomen är bra under 6 månader har man nog ganska dålig koll på sina anställda.
  • Man vill dessutom att de unga ska få arbeta för lägre lön under 1 år. Ytterligare ett sätt att skaffa sig billig arbetskraft.
  • Centern vill också att man kan använda sig av studenter i arbetslivet och att de då får en lägre lön under studietiden. Då frågar jag mig. Arbetar de sämre när de studerar?
  • Sen vill man också ge ”kunskapsmiljarder” till framgångsrika skolor. Vem ska göra den bedömningen? Det visar sig ju redan nu att vissa friskolor ger barnen högre betyg än andra för att det ska se ut som att dom är bättre skolor. Detta kommer bara att leda till ännu mer fusk.
  • Man vill också sänka skatten för pensionärer och löntagare. Men här gör Centern ett tillägg som säger ” Om ekonomin tillåter”. Så man lovar ingen sänkt skatt, även om man vill att folk ska tro så.
  • Och till sist vill man införa en ”superbilspremie” som ska gå till miljöbilar som t ex går på el och därför inte släpper ut så mycket avgaser. Men än så länge tar man el från kärnkraftverk, oljekraftverk, sockerrör mm. Allt är energikällor som på ett eller annat sätt är farliga mot miljön.

Pust och stön, vad har lilla Maud ställt till med?

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 12:15

Lagerbäck har tackat nej till att förbli tränare i Nigeria. Nåja, han fick ju 1,5 miljoner i månaden så det går nog ingen nöd på honom framöver. Tänk att få så mycket pengar för så lite! ! !

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 12:14

När jag igår följde DN-galan tänkte jag på några saker. Kanadensiskan Lopez-Schliep ser ju inte direkt ut som en 100 meter häcklöperska. Mer som en kulstötare. Det är otroligt att hon har sådant klipp över häckarna. Kanske bevisar det att man inte behöver se ut på ett speciellt sett utan att det kanske också går bra med talang och bra träning. Stefan Holm är ju ett annat exempel på det omöjliga. Men hans längd ska det vara helt omöjligt att hoppa så högt. Men det var ingen som talade om det för Holm. Anders Gärderud som bisättare är ju en jackpott. Han kan prata friidrott utan att överdriva och utan att skryta om sitt kunnande. Skönt också att SVT insett att man ska visa hela galan och inte bara ett sammandrag. Stockholmspubliken kommer ju fast det visas på TV. Tänk om alla länder hade en sådan kunnig och trogen publik! Bolt förlorade på 100 meter för första gången på 2 år. Gay var för svår denna gång. Men det spelade mig ingen roll vem som skulle vinna. Båda är bra representanter för friidrotten. Christian Ohlsson är ju också en riktig fighter. Men grabben skaffa dig en frisyr! Man använde sig här som på andra platser av harar. För att man ska se vilja som är harar tycker jag att de ska sätta på sig sådana där haröron som finns att köpa och som småungarna har på fest. Det skulle ju se lite roligare ut då. Dessutom bör man ge ett pris till kvällens bästa hare. Jag menar som så att det ju är guld värt om en hare gör det jobb han har fått så att det blir bra tider. På 1500 meter damer fanns det en stackare som hette Burka i efternamn. Som tur hade hon ingen på sig. En annan sak som förvånar mig är att alla mörka kvinnliga idrottare gör sitt hår rakt och alla manliga dito klipper av det helt. Tycker dom inte om sitt krulliga hår?

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 11:42

Finansminister Borg vill sälja bolag för 100 miljoner under nästa mandatperiod. Detta för att minska på statsskulden. Men det är ju ett kortsiktigt tänkande. Dessa bolag kan sen helt eller delvis flyttas utomlands och då ger de varken arbetstillfällen eller skatteintäkter. Tidigare har ju t ex Telia och SAS. Inga företag som glänser precis. Visserligen klarar Telia sig, men av "folkaktien" blev det ju en stor katastrof.

Nej, behåll bolagen och ge folk arbete i dessa.

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 11:41

Den så kallade 35-åringen i Falun som dömds till griftesfridsbrott har nu bett om nåd. Jag blir nästan svarslös. Killen är dömd för att ha gjort något med sin flickvän efter hennes död. Det kunde man fälla honom för. Vem som dödade henne vet man inte eftersom det saknas tillräckliga bevis. Det kan vara 35-åringen, med bevis saknas som sagt. Men med de fakta man trots allt har så anser jag att han inte bör få nåd, utan sitta av hela straffet.

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2010 11:34

I alla medier skriver och pratar man idag om Coop som har en mängd leverantörer där barnarbete och tvångsarbete mm ät tillåten. Det man missar i sammanhanget är att det är Coop själva som har kommit på dessa leverantörer. Sen har Coop gett dom en kravlista. Åtgärdar dom inte felen så slutar Coop att använda dessa leverantörer.

Jag, trots att jag till övervägande del handlar på ICA, tycker dock att rätt ska vara rätt och att detta tydligt bör framgå.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards