Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2010 18:33

Jag läste nyss en blogg där en kille skriver att SD har lojala väljare. Ja, det är ju så att summan av dårar i regel alltid är konstant.

Nu ska SD också kolla från vilket land våldtäktsmän kommer. Man är övertygad om att de kommer från vissa regioner. OK, det kanske är så. Men! Kolla då också om det är illegala invandrare eller inte. Vilket jag tycker är viktig i detta fall.

En anan sak som är mycket viktig och som jag nu kommer att få skit för är: Vilket språk använder de svenska tjejerna mot dessa, mer eller mindre, utpekade män? De klär sig t ex inte i burka. De pratar med killarna. De följer med killarna. Men sen är det stopp!!! Och jag tror att det här kommer till en konflikt som inte är killarnas fel allena, utan även staten och skolorna. Det är där som man måste lära killarna vad ett NEJ betyder och man måste lära tjejerna att INTE utmana för mycket. Människan är ändock ett djur, även om en del har högre tankar om sig själva.

Så i många fall handlar det om INFORMATION! Det är inget man gör över en natt. Det ligger i deras kultur. Nedärvt i 1000 år.

Titta bara på svensk Erik som jag tidigare skrivit om och so tycker att prostitution är OK eftersom båda är överens. OK, nu är Erik bara 15 år... och svensk. Så han kommer ju aldrig att bete sig illa mot kvinnor. Eller?

Sedan har vi ju också de psyksjuka som våldför sig på tjejer. Jag ser inte de som vanliga brottslingar, eftersom de mest behöver vård, som Erik.

I övrigt så är det INFORMATION att detta är Sverige och där gäller vissa regler. Regler som måste följas av både killar och tjejer. Det går inte för en tjej att låta sig bjudas på ett antal drinkar och lite kram i baren och sen tro att allt är god natt. Det funkar inte så. Det gör inte det. Vi har en lång väg dit och den löser vi inte genom att kolla upp från vilket land våldtäktsmännen kommer.

Men om du som kille läser detta så är ett NEJ ALLTID ETT NEJ !

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2010 10:40

Eftersom jag ska börja med min fettdiet snart kanske det kan vara kul att se Tant Gröns omröstning i ämnet:

Vilken kostvariant väljer du för att gå ner i vikt?

Konventionell (tallriksmetoden) 3.3 %

Vegetariskt 2.9 % Vegan 1 % GI 5.7 % Atkins 1.9 %

LCHF 68.4 %

ViktVäktarna 2.6 %

Herbalife 1 %

Nutrilett 1.7 %

Annat 3.6 %

Behöver inte gå ner i vikt 6.5 %

Ingen alls, men jag borde! 1.4 %

Totalt har 418 personer röstat.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2010 09:53

Glöm inte att lyssna på Sommar idag. Klockan 13 i P1 hör du Annika Östberg som satt i nästan 30 år i ett amerikanskt fängelse. Nu är hon i Sverige och har fått straffet tidsbestämt. Jag tror att det blir en hörvärd eftermiddag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards