Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2010 18:18

Jaha, då har man hållit på med LCHF i 24 timmar. Jag tror fortfarande att jag drömmer. Tänk att få äta bacon, ägg, grädde, smör, köttfärs, fett. Ja allt som jag gillar. Det är som att skicka en unge till en godisfabrik. Mätt är jag också. Lite törstigare på vatten bara. Cyklade nästan 2 mil också.

Dessutom var jag i Mariefred där de hade SM i gatumusik. Nåja, alla kanske inte skulle varit med, men en del var riktigt bra. Att vi skulle åka dit bestämde vi redan för ett antal dagar sedan. Då var även en kall öl inplanerad. Det fick jag skippa nu och istället ta en dubbel Expresso utan socker. Jag riktigt njöt av den.

Nu till middag åt jag stekt lax med mycket blomkål. På det hällde jag en enkel sås på grädde, smör och baconbitar. Jag behöver nog inte så mycket mer mat. Klockan 20 är det Speedway och klockan 22 Barcelona - Sevilla.

Så lördagskvällen har räddats av sport utan chips med öl eller grogg. Men kanske en ostbit med majonnäs om jag är hungrig.

Stopp ! Jag höll ju på att glömma mina fynd. Jag var på ett antal loppisar under dagen. 2 CD för 5 kr styck. En kasse Lego + en halv kasse Duplo + en kvarts kasse Briojärnväg och lite till för 650:-. Jag var hos honom för någon dag sedan och då ville han ha 1050:- . Nu fick han pruta.

Men det är inte störta fyndet. Dagens största fynd är en Bajenhalsduk som jag köpte för 10 Riksdaler. Den ska nu pryda min blogg.

 

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2010 11:37

Igår frågade reportern folkpartisten Björklund om han räknade att få igenom några av hans vallöften. Svaret var ungefär att innan valet så kör alla sina löften och efter valet så fick man se vad de andra tycker och vad de kan komma överens om. Och nu jagar ju alla partier röster. DÅ PLÖTSLIGT finns det pengar till pensionärer, som man under flera år straffbeskattat. DÅ PLÖTSLIGT finns det arbeten till de unga. Nåja, bara om man gör som Maud säger och låter dom arbeta för slavlöner. Men ändå.

Var Alliansen ska ta sina pengar är också klart. Man säljer statliga bolag. Som nu senast Apoteket. Läste för övrigt att prisskillnaderna börja visa sig. På samma ort fanns 2 apotek. Det ena tog ca 55 och det andra ca 77 kronor för exakt samma receptbelagda vara. Vem betalar mellanskillnaden när man kommit upp i högkostnadsskyddet? Staten såklart, d v s vi. Vem betalar innan man är uppe i högkostnadsskyddet? Ja det är vi det också.

Nu vill man sälja ut fler bolag. Allt för att hålla skatten nere. Men då frågar jag mig: Vad ska dom göra när alla bolag är sålda? Var ska dom då ta pengarna ifrån? 

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2010 11:33

Nu har de små djävlarna kläckts. Miljoner mygg finns överallt. Nåja, det är nog långt ifrån Gysinges antal, men det räcker för mig. Mygg ser mig som en potentiell middag så fort jag visar mig utanför huset. Och eftersom jag vägrar gå i långbyxor på sommaren så kliar det som f-n på mina ben.

Av Pink Ozzy - 14 augusti 2010 11:14

Sådär, nu är man igång. En rad omständigheter gjorde att jag mjukstartade till middag igår med LCHF. Jag har mått piss i ett antal dagar och ringde sjukhuset. Fick tala med en fantastisk sköterska. När jag nämnde att jag så småningom funderade på LCHF så uppmuntrade hon mig att starta omgående. Det blev surkål och Boerwurst. Ja, jag vet att det inte var idéalet, men jag sa ju mjukstart. Det räckte dock med några baconskivor och lite Brie på kvällen. Den riktiga starten skedd nu på morgonen. Bacon, ägg och 2 skivor squash. Sen handlade jag lite grejer i affären och gjorde 3 kg köttfärsbiffar med olika smaker. Jag frågade om de hade ister, men det visste inte tjejen i charken vad det var för något. Jag får väl gå dit när ägaren är där.

På ett sätt ska det bli ganska härligt. Jag är nästan lite upprymd. Mår också bättre än de senaste dagarna. Ja, jag vet att kosten inte kan ha påverkat mig än. Men det sitter i psyket. Nu har jag ett mål som jag tror på. Jag ber dig att notera 124,3 kg och 132 cm runt magen i navelhöjd. Nu sticker jag ut min haka, men det vågar jag, för jag tror på LCHF. Jag funderade först att öppna en separat blogg för det, men skippar det så länge.  Nu kör vi.....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards