Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 16 augusti 2010 18:02

Här kommer en kaninlevergryta som jag tror är bra för os LCHF:are. Kaninlevern kan bytas mot ungnötslever om du inte får tag i kaninlever.


1 kg kaninlever ( finns på Vreta gård, kolla på nätet )

2-3 olika färgade paprikor

2 gula lökar

3-4 vitlöksklyftor

4-5 dl vispgrädde

1 dl mjölk

1 msk soja

1 msk Gorgonzola

3 dl svart trumpetsvamp ( champinjoner går också )


Strimla kaninlevern, paprikorna och löken.

Häll 2 dl grädde i en stor traktörpanna och hälften av paprikan

Stek kaninlevern  men inte för länge

Lägg i levern i traktörpannan och även resten av grädden och mjölken.

Stek löken och svampen i riklgt med smör men inte för hård.

Lägg löken, svampen och gorgonzolan i traktörpannan

Krydda med paprika, salt, peppar, rosepeppar, vitlökspulver, soja och annat som du gillar.

Sjud det i 20-25 minuter

Vi som kär LCHF-metoden äter det med fördel med sked. Alla andra kan ta pasta till.  Bara som information kan jag säga att kaninlever smakar mindre lever och har en utmärkt konsistens. De som åt av min middag sa att detta var den godaste levern de har ätit. Och kommer det från svärmor så stämmer det nog.

Smaklig ! 


Av Pink Ozzy - 16 augusti 2010 18:00

Av någon anledning, som jag egentligen inte kan komma på riktigt så har jag aldrig gillar Alshammar. Men det hindrar mig inte från att buga för någon som har 67 mästerskapsmedaljer. Då ÄR man bra.

Av Pink Ozzy - 16 augusti 2010 09:48


Nu haglar vallöften fram och tillbaka så man tror man är på en auktion. Men se upp ! Allt är inte vad det låter. Det här menar dom.

- Vi ska sänka skatten under nästa period, om ekonomin tillåter.

Man lovar ju egentligen ingenting, men vill gärna få dig att tro så. 

- Pensionärerna ska i alla fall inte få höjd skatt.

OK, men de ska inte få sänkt skatt heller.

- Jag lovar att arbeta för att bensinskatten inte höjs.

Lovar att arbeta för innebär egentligen ingenting. Den som sagt det kan ju skrika sig hes om inte de andra hänger på.

- Jag vill inte lova i kronor och ören hur mycket sänkningen kan bli.

Han vill att vi ska tro att det blir en stor sänkning, men tror nog inte själv på annat än möjligen några ören.

 - Det ska löna sig att arbeta

Ja men tydligen inte att man har arbetat hela sitt liv. Pensionärerna får ju straffskatt.

Jag lär nog återkomma ett antal gånger innan valet. Vi får väl se. Jag vill bara få folk att öppna ögonen innan de röstar och inte tro på politikerna och vad de säger. Eller ska vi säga som så att de säger nog säger sanningen oftast, men vänder på meningarna på så sätt att du ska tro en sak men de menar en annan. Smart med ojuste.  


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards