Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2010 10:34

Letade jobb på Af's hemsida. Hittade det "perfekta" jobbet.  


Cirkelledare i magdans

 

Det vore väl något för mig. Jag har ju mage så det räcker.   

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2010 10:07

Tittar på dagens nätdel av Aftonbladet och läser att en ny sexvåg är på gång i svensk film. Strax därunder står det:

  Fröler visar pungen 

 

 Ja det var ju djävligt sexigt. Kan knappt bärja mig att se filmen.  

Av Pink Ozzy - 17 augusti 2010 09:57

Nu har Integrationsminister Nyamko Sabuni (FP) uttalat sina valfunderingar. Hon vill införa särskilda, snävare regler för föräldraledighet för utlandsfödda. Dessutom ska fler enkla, lågt betalda jobb öka chanserna för flyktingar att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och därmed integreras i det svenska samhället.

Här tror jag dock att hon både går på slak lina och tunn is. För vad är det hon vill? Hon vill få över väljare från SD och samtidigt behålla invandrarösterna. Jag tror hon missar båda. Hon vill ge sken av att invandrarna ska få jobb...bara de går ner i lön. Varför ska de ha mindre i lön om de gör samma arbete? Räcker det inte med att invandrade läkare och ingenjörer blir busschaufförer bara för att de vill arbeta?

Varför ska utlandsfödda ha snävare regler om de vill ta ut föräldrarledigheten. Hur många är just utlandsfödda som Integrationsminister Nyamko Sabuni (FP) nu inte får sin röst av. Får vi hoppas!


Av Pink Ozzy - 17 augusti 2010 09:40

Nu har jag hållit på med LCHF i några dagar.   Här en liten sammanfattning som kanske får dig att starta också. Jag har i stort sätt mått väldigt bra.   Inget direkt sug efter något som jag inte får äta. Visserligen var det lite trist att inte får ta del av pastan igår.   Men det gick. Inget sug efter kvällsmackorna heller. Då har jag tagit några ost- eller baconskivor.  

Första bakslaget kom dock i morse. Nåja, nu blir det lite skitprat.     Jag brukar kunna göra ...Nr 2 1-3 gånger per dag. Nu var det dock 2 dagar sedan. Dessutom var det som att skita hårda råa potatisar modell större.   Fick tillbringa en kvart på dass.   Men som de som vet det hela skriver, så luktar det inte speciellt. För det säjs att kosten gör att du inte behöver gå på toan mer än kanske varannan dag och att det både är hård och luktfri.  Så i morse rörde jag ner en matsked krossade linfrön. Det mjukar upp lite får vi hoppas.

Känner också lite spänningar i huvudet,   men är osäker om det beror på kosten eftersom vi har haft en luftfuktighet på uppåt 99%, vilket är ytterst ovanligt.  Det enda som stressar mig är alla dessa flygdjur just nu. Frugor, getingar, mygg och harkrankar precis överallt. Jag fick nog 50 stick av myggen igår.   Men gå i långbyxor på sommaren? Aldrig. 

Så nu ska jag strax planera maten för de närmaste 3 dagarna. Jag har märkt att det blir mer omväxlande om man planerar i förväg. Annars blir det väl bara bacon, ägg och köttfärs. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards