Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2010 18:21

En sådan mängd mygg har jag aldrig upplevt annat än i fjällvärlden. Men aldrig här hos oss. Det har nu gått så långt att jag inte går ut utom i nödfall. Augusti brukar annars vara en underbar månad för att sitta på altanen långt in på kvällen. Men icke. Jag har en myggdödare som ser ut som ett tennisrack. Sätter man in två batterier och trycker på en knapp så gnistrar det fint när man träffar en mygga. Öppnar man dörren så kan man fara fram och tillbaka med detta racket så gnistrar det som ett tomtebloss. Kollade runt lite på nätet och det verkar som dessa eländen kan överleva 2 månader ! Fy för den lede.

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2010 18:04

I morse vägrade jag in i det längsta   med att gå på toan för att göra nr 2     ( som det heter ). Jag var rädd för att det skulle bli som igår  . Och hur blev det? VÄRRE?   . Så nu är det linfrön som gäller  . Får se om det hjälper så jag kan se fram emot morgonbesöket igen  .

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2010 11:23

Såg du programmet "De kallas rasister" på fyran igår? Vilka töntar! Den ene killen skulle rösta på SD fast han inte hade en aning om vad de stod för. En SDare skickade de till Gotland för att bilda en avdelning. Men här var de lite full i fan. Gotlänningar har inga problem med utlänningar. Kanske det beror på det faktum att de inte har så stor invandring. Men de har en massa andra problem gotlänningar emellan. Som t ex vatten, byggnads och avloppsfrågor.  Så nu ska SD Gotland driva dessa frågor. SD centralt tycker det är bra, för då lär man sig på Gotland att det finns ett sådant parti. Det säger väl en del om SD:s väljare. Men det är i sak en smart reklamkupp av SD.

Sen blandade de ihop begreppen ett antal gånger i programmet så det till sist egentligen blev ett rätt skräpigt program. Man hade nog kunnat gjort det betydligt mer träffsäkert. Men vissa saker som en del folk sa gav mig kalla kårar. Jag ska nog läsa SD:s valmanifest. Om de har något.

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2010 10:34

Jaha, vad har man lovat de senaste 24 timmarna då? Moderaterna lovar 3 miljarder till arbetslösa som ska ges till coachning, utbildning och praktik. Jaha, vad har jag för nytta av det? Ska en 55 åring med massor av kunskap sätta sig ner på skolbänken för att få något jobb i några år? Nej tack. Ska en 55 åring praktisera för låg lön så att företagen tjänar mer pengar på mig än de gör på en ordinarie tjänst? Nej tack.

Dessutom kommer nog inte dess pengar från himlen. Troligen räknar man av det från t ex annan utbildning o l så att nettot inte blir speciellt stort.

Men sen hörde jag lilla Maud i morse. Jag lyssnade inte på hela hennes utfrågning utan bara lite mot slutet. Hon säger att det är självklart att arbetare ska ha mer pengar, d v s betala mindre skatt än pensionärer, för de måste ju åka till arbetet och sen måste de ju ha kläder. ?!?!!? Lilla Maud. Pensionären har i regel arbetat i 40-50 år och hoppas då få ett bra liv som pensionär.  Som pensionär vill man också kunna visa sig på stan och måste därför också ha kläder. De som arbetar och behöver ta sig till jobbet får dessutom dra av denna kostnad med ca 18:-/mil. Om det nu är så att detta är en så betungande kostnad för den arbetande befolkningen så anser jag att du i stället höjer milavdraget. De som arbetar och behöver ha speciella skyddskläder mm får dessa från arbetsgivaren i de flesta fall. Andra kan dra av för arbetskläder i deklarationen om de kan visa att kläderna bara används i arbetet. Fan Maud, är du helt blåst, eller vill du vilseföra oss? Lön eller pension. Pengar som pengar,de ska beskattas lika. Det du Maud gör är ju att håna pensionärerna.

Folkpartiets elitklasser som ska införas från klass 6 ställer jag mig tveksam inför. Barn som är vetgiriga klarar nog det, men det finns massor av barn där det är föräldrarna som vill att deras unge ska gå i en elitklass och på så sätt ställer orimliga krav på sina barn.  Det finns också massor av barn där inlärningen går i vågor.

Sen fattar jag inte varför just frisörer ska få lägre moms. Var ska pengarna tas ifrån och varför. Varför inte sopåkare, skorstensfejare, taxichaufförer, slamsugare m fl. Jo, för att ju rikare du är desto oftare går du till frisören och ju rikare du är desto dyrare permanentningar mm utförs. Så vilka tjänar mest på det hela? De rika. Vilka betalar? Jag, för jag klipper mig själv.

Lite "generöst" låter Moderaterna en allmän A-kassa vila. Något som man  redan lovade inför förra valet. Men det är ju ingen fråga man kan få väljare på. Så där har han "inte något färdigt förslag". Vilken tur han har.....



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards