Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 22 augusti 2010 10:52

Nu har jag hållit min LCHF-diet sen den 14/8, d v s i stort sätt en vecka och det är vad som hänt/inte hänt.

  • Magen är lika stor, d v s fortfarande 132 cm.
  • Vikten har gått ner ca 1,5 kg
  • Tillbringar mycket mer tid i köket med matlagning och tvätt/diskning av ett flottigt kök
  • Har inget större su efter det "förbjuda" käket
  • Det har blivit många är, Brieost och bacon
  • Behöver strukturera mer. Äter inte riktigt som jag bör tror jag.
  • Har hittat en massa tabeller om fett, kolhydrater mm som jag sammanställt i en Excelfil
  • Kände mig lugnare de första 5 dagarna. De sista 2 har det dock blivit oroligare igen. Kanske beroende på att jag inte gått ner så mycket som jag hoppats på. Men man kanske ska vara nöjd med 1,5 kg den första veckan. 
  • Har inget sug efter t ex öl eller sprit. Ett glas vin skulle dock sitta gott. (ska ta det på lördag)
  • Ibland känns det bara lite för fett
  • Har ännu inte börjat tappa tron, även om det går lite sakta, vilket nog beror på maten.
  • Känner mig dock lite piggare vissa tider. 
  • Det är en glädje att äta Brie eller annan ost på kvällen
  • Har gjort majonnäs själv ( nåja frugan då ) som smakar väldigt gott.
  • Saknar någon som kommenterar mina LCHF-inlägg och talar om ifall jag gör rätt eller fel. 


Av Pink Ozzy - 22 augusti 2010 09:55

Idag tänkte jag att vi går 40 år tillbaka i tiden. Mest för att de yngre läsarna ska få reda på vad vi tonåringar gjorde då.


  • Jobbade i affär på helgerna och fick pengarna direkt i handen
  • Frågade chans på tjejer hela tiden 
  • Hade ungdomsgård som var mångas centrala plats i livet.
  • Hade bara 2 TV-kanaler
  • Mobiltelefoner fanns inte i sinnevärlden
  • Man åt Lapskojs i skolan
  • Det kostade 1.10 att ta sig från förorten till Stockholm
  • Bensinen kostade ca 1:-
  • Det kostade mellan 15-20 kronor att se en popkonsert med t ex Deep Purple
  • Det var inte frågan vilken linje man skulle ta på gymnasiet, utan om man överhuvudtaget skulle plugga vidare eller skaffa sig ett jobb.
  • De flesta tonåringar rökte
  • Det fanns 3 radiokanaler
  • Tonåringarna möjligheter till att höra sin musik i radion var i stort sätt program som Kvällstoppen, Tio i top, Oppopoppa, Och någon enstaka timme per dag. I regel mellan 18 och 19.
  • En LP ( vinylen som ersatts av CD'n ) kostade knappt 20:-
  • Ofta köpte man vinylsinglar eftersom vissa band antingen bar gjorde en singel eller så gjorde de en LP där resterande låtar var kassa. 
  • Kvällstidningar kom aldrig före 14.00 och kostade 1:-
  • Dagens nyheter var minst dubbelt så stora och dubbelt så tjocka än vad de är idag. 
  • Vi hade vår "Gudrun" även då. 1969 stormade det kraftigt i Mellansverige och rev när mängder av träd
  • Att bo i förorter som t ex Skogås eller Trångsund var fortfarande helt OK. 
  • Sossarna var inget parti utan en institution. Ofta hade de uppåt 50% i valen. Kristdemokraterna hade alltid 1-1,5% och kom aldrig in i riksdagen. 

Jaha, det var lite jag kom på sådär på rak arm. Något för de yngre läsarna och kanske något för nostalgikern.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards