Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 23 augusti 2010 18:14

Har klippt äppelträden. Skönt att det är klart. Sen körde jag allt i en slö kompostkvarn. Måste slipa knivarna till nästa år. Så nu är man helt körd. Som tur är det Bajen på TV. Visserligen ska jag inte se hela, eftersom jag ska hålla mig till fyran från klockan 20. Ja något annat orkar inte den här gamla kroppen idag.

Av Pink Ozzy - 23 augusti 2010 18:11

Passa dig ! Jag råkar klicka på ruta på en helt normal sida ( minns inte, men kan har varit Aftonbladet eller likande sidor ). Då skulle jag mer eller mindre få en telefon. När jag hade fyllt i diverse uppgifter dök det upp en hel drös med frågor. Dum som man är så svarade jag. Efter 10 minuter tröttnade jag dock. Men det räckte för att jag nu får det ena mejlet efter det andra. Visserligen kan man frånsäga sig vidare mejl, men hur det kommer att funka får vi väl se. Så passa dig för att fylla en massa frågor du "viner" inget annat än mejl.

Av Pink Ozzy - 23 augusti 2010 11:37

Råkade se en stund på en "debatt" mellan Gudrun Skyman och Sd,s partiledare.

Vad som kom fram? Ja egentligen bara det att Sd,s Partiledare i brist på kunskap och argument hela tiden pratade i mun på Skyman. Borta var det lugna leende han visade upp i TV för några dagar sedan när han skulle valtala.

Jag tror inte att han får en enda röst mer för gårdagens mycket dåliga uppträdande och mycket dåliga för att inte säga brist på argumentationsförmåga.

Är det sådana här partier vi ska ha i riksdagen?

Av Pink Ozzy - 23 augusti 2010 11:17

Sitter framför dator och ska beställa medicin på mina recept. Då talar datorn ( Apotekets hemsida ) om för mig att beställd vara heter XX och innehåller 30 tabletter och kostar 62:-. Om jag väljer denna vara så kostar den mig 1 (en ) krona i påslag.

OM jag dock köper XX av ett annat märke så kostar den 61:- och jag slipper påslaget. Vad är då skillnaden? Jo, den billigare innehåller 28 tabletter. Kanske inte så konstigt att den är "billigare". Det ska vara statliga inköpare som gör sådana upphandlingar.

Av Pink Ozzy - 23 augusti 2010 10:29

Ja den rubriken ska väl få er att höja på ögonbrynen! Men det är inte så att jag ogillar bögar. Inte för att jag gillar dom heller. Ja, inte på det sättet. Men jag har träffat en hel del och många är mycket trevliga och framförallt snälla och vänliga personer. Babbsan har suttit i knät på mig, Mark Levengood har jag kort pratat med, så även Magnus Carlsson. Jag har en bög som bor 75 meter från mig och som till och från dyker upp i den kommunala bastun. Och så länge han inte går ståfräs när han ser mig (men bögarna kanske har bättre smak än så ) eller börja stöta på mig så får han hålla på med vad han vill i sin säng.

Det jag menar med att det är tur är nästan lite mer på det humoristiska planet. För det är så att LCHF-metoden gör att man blir ytterst hård i magen ( som jag skrivit om tidigare ). En viss lindring får man med en matsked linfrö i maten.  Men glömmer man den, vilket jag gjorde igår, så blir ett toabesök en mycket smärtsam erfarenhet. Visserligen bara varannan dag, men det räcker.

Tänk att det blir skitsnack så fort man inte har något annat att blogga om

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards