Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 24 augusti 2010 14:27

Bokat och klart. Som vanligt åker vi två veckor till solen i vinter. Det ska bli skönt att bara vara i två veckor. Det kommer dock att göra att jag kommer att tumma lite på min LCHF-diet. Visserligen ingår buffé vilket gör att man kan äta mer kött, bacon och ägg. Men det blir ju en och annan drink i gratisbaren. Men det kan vara bra att ta lärdom av en sådan resa och se hur kroppen kommer att fungera.

Av Pink Ozzy - 24 augusti 2010 13:47

Hur jag än räknar så kommer det inte att gå ihop sig. Det är dagliga utspel i valtider. Maud lovar idag 5,6 miljarder och vill med det säga att en 70 kronors lunch sen bara kommer att kosta 60:-. Och vem vill hon inbilla det? Nej, det blir så att man behåller det gamla priset och istället inte höjer "som man annars hade behövt gör".

Maud pekar dessutom särskild på luncherna.

Det innebär att hon subventionerar de som har råd med 70:- per dag, vilket dessutom är lågt räknat på många orter. Hon subventionerar inte de som redan idag inte har råd att äta ute, utan har med sig mat. Samma resonemang gäller frisörerna. De som klipper sig ofta ( de besuttna ) tjänar mest på den reformen.

Rutavdraget likaså. De som tjänar mest använder sig av det i betydligt större utsträckning än övriga.

Friskolor är även de mest använda av folk med mer pengar. Där går dessutom en del av skattepengarna direkt till ägarna i form av utdelning i s f eleverna.

Man har ju dessutom "tagit bort" fastighetsskatten. För vem? Jo de som har ett taxeringsvärde över 6000:- ( om jag inte har helt fel nu ). Själv får jag betala MER än tidigare, medan en tidigare arbetskamrat till mig betalar 14.000:- mindre för att han har ett större hus närmare stora staden och stora vattnet. Men det kanske ska vara så.

Listan kan göras lång, men om jag säger att Herr och Fru Reinfeldt har 125.000:- mindre i skatteutgifter nu än för 4 år sedan så kanske du förstår vilka som tjänar mest på en borgerlig alliansregering. Var kommer dess ifrån? Ja, till en del från de extra skattepengar som pensionärerna måste betala.

Om ni sedan inte tycker om vänsterblocket, utan att i ren protest röstar på något annat parti så står det ju var och en fritt. Men då ska ni även vara beredd på att det kan bli kaos i riksdagen till höst. Ett kaos som varken du eller jag har råd med. Ett kaos som vi i värsta fall får betala i åratal.

Så fundera mycket noga innan du lämnar din röst i höst.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards