Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 25 augusti 2010 17:43

Efter en veckas bloggtystnad är plötsligt bloggen från susanna55 borta. Var är du med dina vassa tangentfingrar. Jag saknar att läsa din inlägg. Är det någon som vet var så hör av er.

Av Pink Ozzy - 25 augusti 2010 10:06

Kommer du ihåg Morgan som "arbetade" ( ja, jag tyckte han mest drog benen efter sig ) på Ullared. Han hade dessutom en del mer eller mindre diskutabla uttalanden.   Nu har han tydligen tryckt upp ett antal örngott som han säljer i Ullared. Vem fan vill ha ett örngott   med hans nylle på och har texten I    Morgan?

Han har också en T-skirt med honom i helfigur på. Vem fan går frivilligt runt med en sådan?  

Det är en konstig värld vi lever i.   

Av Pink Ozzy - 25 augusti 2010 09:58

I "vår" morgontidning säger man att vi har nästan 15% SD-sympatisörer och nästintill 0% som röstar på Centern och Fp. Förutom det är det en S-ort med ca 40% S-väljare. Nu ska det bli kul att se hur det blir i verkligheten. Jag tror nämligen att det kommer att bli högst 5-6 % till SD och några % C och Fp. Men som sagt, det ska bli kul att kolla resultat emot prognos/enkät. Bara för att se vad valenkäter är värda.

I övrigt tycker jag att det är dags att stänga av TV:n snart, så fort det är valsnack. Nu har ju valet mer gått över till att bli en auktion. Jag har visserligen sagt det förr men det tål att upprepas. Alla partier ( inga undantag )  kommer med mer och mer valfläsk. Varför har man inte satt sig ner i början av året och beslutat om respektive valmanifest? Varför sitter man nu! Varför kommer det nya utspel hela tiden? Snart bjuder de väl i rena förvirringen över sig själva.

Nej, det vore bättre om alla partier och block fick lämna in sina manifest till talmannen i juni och sen var det slut med fläskandet. Det skulle troligen ge ett helt annat utfall än vad det nu kommer att bli. Men det är tyvärr en utopi som aldrig kommer att inträffa.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards