Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2010 16:49

I dagen Aftonblad kan man se om man är en vinnare eller förlorare om Alliansen vinner.

Då ska vi se:





Barnfamiljerna får pengar -  Jag har inga barn hemma

Pensionärerna lovas skattesänkningar. - Jag är inte pensionär än. Dessutom betalar de röd-gröna mer i pension om de vinner valet. 

Rätten att jobba till 67 års ålder höjs till 69 år. -  Räcker och blir över om jag måste jobba tills jag är 65. Ge ungdomar arbete istället. Anledningen är inte som man vill framhålla att det ska vara en RÄTT. Anledningen är att för många pensionärer urhålar systemet. Så om man jobbar tills man är 69 och sen dör vid sitt skrivbord tjänar staten massor av pengar. Syniskt eller hur.  

Studenterna lovas 500 kronor mer i lånedelen av studentbidraget. - Jag är ingen student.

Reformer i skattesystemet för den som hyr ut delar av sin privatbostad - men den som har en stor lägenhet eller hus med rum att hyra ut tjänar upp till 6000:- mer. 


Höginkomsttagarna kommer troligen att få lägre skatt - Jag är ingen höginkomsttagare för närvarande.  

Arbetslösa ska få lärlingsjobb och lägre arbetsgivaravgift till de som anställer ungdomar som är 19-24 år - Jag är 55 och tänker inte bli lärling igen. 

Allmän arbetslöshetsförsäkring är en vision men inga utlovanden finns i valmanifestet. - Med det lovade de redan förra valet.  

Kilometerskatten kommer inte att höjas - Gör mig f n inget eftersom jag knappt åker bil.  

Fastighetsägare. Alliansen vill utreda om fastighetsskatten kan avskaffas eller avsevärt förenklas. - Jag vill ha tillbaka skatten eftersom jag förlorade på systemet som det nu är. 

Restauranger ska få sänkt moms till 12 procent. - Varför det? Jag äter sällan ute. 

Alkoholskatten ska höjas med 13 % - Ja gör det. Jag köper min sprit utomlands.


Tobaksskatten ska höjas med 8 % - Ja gör det. Jag röker inte. 

 Ja det blev inte många rätt där inte. Så de går ju fetbort. Så nu får vi granska de övriga partierna. 

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2010 10:01

Det är spaltmeter i tidningarna just nu om var Zlatan ska spela. Så här ser jag det.


Barcelona

Har för många kedjespelare som är bra. Messi, Villa, Bjan Kjkic och Pedro klarar sig bra utan Zlatan. Dessutom har de ett starkt mittfält med t ex Keita, Iniesta, Xavi, Busquets och Dos Santos som alla kan följa med upp i ett anfall. Zlatan passar inte riktigt in där.


Manchester City

Har kanonkillar i kedjan som Adebayor, Tévez och Santa Cruz. Känns lite som att han återigen får sitta på bänken en del.


Real Madrid

De har det tunt med anfallare.  Higua'in och Ronaldo räcker inte. Här skulle Zlatan passa in. Speciellt som de har köpt på sig Özil och Khedira från Tyskland som är offensiva och farliga. Real har satsat på ett mittfält, så Zlatan kanske skulle fylla en bra funktion här.


Milan

Har många anfallare, men bara en av klass, Ronaldinho. Han ska dessutom vara i bättre form än på länge. En spelare som gärna spelar fram bara det gynnar laget. På mittfältet har de sedan Gattuso, Seedorf och Pirlo som backar upp. Så även här skulle nog Zlatan göra sig ganska bra.


Så vi får väl se var han hamnar. Problemet tror jag dock är Zlatan själv.  När han är på gott humör finns det ingen som han. Tyvärr så är det inte alltid så. När han skrattar så finns det ingen som har ett mer smittande skratt. Tyvärr skrattar han för lite. Kanske Ronaldinho kan ändra på det....


Av Pink Ozzy - 26 augusti 2010 09:52

Idag ska jag luncha med några av mina gamla arbetskamrater. Det ska bli kul. Vi brukar träffas 1-2 gånger per år, även efter att jag har slutat. Det får bli grekiskt idag, eftersom jag tror att de har bra kött. Pommes o l skippar jag eftersom jag ju fortfarande käkar enligt LCHF-metoden.

På tal om den ja. Snart har det gått 2 veckor och utav Skaldemans utlovade 4-5 kg i viktras ser jag ingenting.  Jag har inte fuskat med en enda brödskiva ens. Inte en potatis har gått över mina läppar, än mindre socker. Bara fett, kött, ost och lite grönt ibland. Men nada, ingenting. Det som dock kan anses konstig är att jag inte heller går upp, trots fettet. Men som jag sagt tidigare. Jag ger det hela 1 månad....


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards