Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 30 augusti 2010 17:23

På det bröllop jag var på i lördags fanns ytterligare 3 personer som åt enligt LCHF. Två hade gått ner och en hade gått upp. Men jag tror hon fuskar för mycket. Hur som helst så visade det sig att alla menar att Skaldeman delvis har fel. Att bara stoppa i sig fett räcker inte man MÅSTE utföra viss motion. Så nu har jag köpt gymkort och var där idag. Det ligger bara 100-150 meter hemifrån och är öppet hela dagarna. Så nu har jag inte den ursäkten heller. Och för att inte sluta direkt så har jag dessutom köpt årskort.

Det var skönt att vara där idag. Körde 1,5 timmar direkt. Så nu får vi se vad som händer och fötter.

Av Pink Ozzy - 30 augusti 2010 11:35

Nu ska Alliansen utbilda flyktingar i jämställdhet. Det pratade jag senast för 2 dagar om på bröllopet. Det gäller att informera. Att invandrare beter sig på ett visst sätt ibland är till stor del vårt eget fel. Vad de gör är något som är helt OK i vissa länder. Om vi inte talar om det på ett sätt som DOM förstår så blir det som det blir. Om de däremot får den information så att de kan tillgodogöra sig den skulle SD inte ha så mycket negativt att komma med.

Så återigen är det vårt eget system som har bristerna. Vi TROR att alla vet vad som gäller i Sverige. Det VET dom också....Om de kommer från liknande kulturer som vår. T ex Tyskland och England.

Men redan i de latinsk språkiga länderna som Italien och Spanien har en annan syn på t ex kvinnor. kommer du sedan till Turkiet och ännu längre bort så förändras synen än mer. Det är vi som har en annan syn på kvinnor. Sätt er in i dessa mäns tankevärld. En värld där kvinnor i 1000-tals år har levt med andra regler och lagar. Samma lagar och regler vi också hade för några 100 år sedan. Vi har utvecklats olika.

Bara för knappt 200 år sedan våldtog amerikanska soldater Amerikas indianer. De amerikanska soldaterna bestod av t ex engelsmän och svenskar.

Så vi ska inte hata t ex muslimer,  utan få dom att först vad som gäller i vårt land. Dessutom är jag övertygad om att minst 90% av de muslimer som kommer hit är bra folk...när vi har lärt förstå varann. För det får inte vara en enkelriktad förståelse. VI måste även förstå DOM. Först då kan vi förstå varann, respektera varann och ha glädje tillsammans.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards