Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Pink Ozzy - 1 september 2010 18:02

Så där ja. 1,5 timmar på gymmet och sen en närande LHCF-middag. Idag blev det korv Stroganoff med extra grädde i såsen och utan ris. Korven var Lidls Enebackens falukorv med extra mycket kött. Smakar betydligt bättre än Scans fast dom tillverkar bägger !!!!

Innan dess var jag på biblioteket. De sålde ut böcker som de annars slänger. 5:- för en hel kasse böcker. Jag köpte en kasse till mig och en kasse barnböcker till mina små barnbarn när de kommer. 10:- för 35 böcker. DET kallar jag fynd.

Nu blir det inget mer idag. Känns som om jag behöver vila lite efter träningen.

Av Pink Ozzy - 1 september 2010 09:51

Ja som arbetssökande sökte upp en arbetsgivare som annonserade ut en tjänst på dryga 100 timmar per månad. Eftersom jag ansåg det lite lågt, men ändå attraktivt så sökte jag tjänsten och eftersom jag hade vägarna förbi igår så gick jag in för att bara visa upp mig snabbt. Då fick jag reda på att det är 200 ansökningar som kommit in.

Vad innebär detta? Jo, troligen är, låt oss säga, 100 ansökningar från folk som redan har jobb. Innebär att han troligen tar någon av dessa som redan har "vanan inne". Då infaller det att det blir vakans på  ett annat företag. Återigen kommer 200 att söka varav 100 arbetar redan. O s v kommer det att hålla på. Så varken unga eller vi gamla kommer att komma in på marknaden. Skit é re !

Av Pink Ozzy - 1 september 2010 09:35

P g a lite datortrassel har jag inte hunnit med att läsa och kommentera de rödgrönas valmanifest. Det jag reagerar negativt på är att de har en hel del saker som de inte kommer att ändra på fast de tidigare tjatat om det. Som t ex pensionärsskatten, ROT och Rutavdraget, även om jag, som jag tidigare sagt, kan leva med Rotavdraget. Men sen ska dom tydligen också sänka krogskatten, vilket jag tycker är helt fel. Det innebär bl a en skatterabatt på alkohol. Jo, jag dricker också på krogen, men tycker ändå att det är fel.

Det som sedan förvånar mig är att INGEN har pratat om de sjuka som tvingas ut på arbetsmarknaden. Det är ta mig fan SKANDAL!

Att arbetslöshetsersättningen ska höjas är positivt tycker jag ( läs separat inlägg ).

Färre barn i barngrupper är också bra. Däremot skulle jag vilja ha en sänkt maxtaxa i barnomsorgen för de sämst ställda och inte för alla.

Jag ser det inte heller som en RÄTT att barn ska gå 30 timmar per vecka på förskolan. Min barndom har ganska mörka minnen från att tvingas vara hemifrån. Så jag tycker inte att det är en RÄTT.

Att personer över 65 ska få mer i plånboken och få subventioner för tandläkarvård är också helt rätt. De har arbetat hela sitt liv. Många har också fått dåliga fyllningar p g a okunskap inom tandläkarvården tidigare.

Man ska också satsa på att åka mellan t ex Stockholm och Göteborg på 2 timmar. En satsning som jag tycker är fel. Först borde man satsa på att de befintliga tågen i HELA Sverige går i tid.

Miljösatsning är annars bra. Det kan inte satsat nog på miljön, även om lilla Sverige i det globala sammanhanget är som en fjärt i universum.

Mer har jag inte hunnit läsa än.

Av Pink Ozzy - 1 september 2010 09:29

Nu har jag fått en ny CPAP-apparat. Den andra hade jag haft i några år. Den nya är bara hälften så stor som den förra och totalt tyst, förutom luften jag blåser ut samt överskottsluften jag inte andas in. Den förra brummade svagt. I övrigt verkar den vara relativt lika. Och sover gör jag lika bra med den nya.

Om du snarkar eller som jag, aldrig känner dig utsövt så kontakta en läkare som remitterar dig till ett sjukhus. Du kan lida av somnapné som jag. Jag "sov" egentligen bara 2 timmar per natt. Resten var någon slags halvdvala där jag ständigt slutade andas. Upp till 2 minuter  kunde jag ha uppehåll. Efter att jag hade fått min första apparat så sov jag lätt 8-9 timmar och mådde mycket bra efter det.

Av Pink Ozzy - 1 september 2010 09:26

There are two parts of my brain. The left brain and the right brain. In my left brain, there is nothing right. In my right brain, there is nothing left.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards