Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Pink Ozzy - 7 september 2010 14:52

Som Gammelsmurfen så rät påpekade så heter den nya kanalen inte kanal 10 utan TV 10. Nåja, det var inte det jag skulle säga utan att jag av någon, som jag kommer till strax haft 8-10 gånger så många träff på den här bloggen än normalt.

Varför då detta? Jag kollade vilka som gått in och ser att anledningen  är att väldigt många har googlat på TV10 och Kanal 10 och därför har jag fått många träff.

Vad var det någon vis man sa en gång? Det finns 3 sorters lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik.

Av Pink Ozzy - 7 september 2010 11:01

Jag tillhör dom som kollar Idol. I början är det mest humor med alla sopor de visar upp. Ja brukar dessutom vara ganska träffsäker när jag tror vilka som går vidare, innan juryn lämnar sina omdömen. Efter några program övergår dock Idol från att vara ett humorprogram till att vara ganska bra underhållning med bra blivande artister.

Men kolla in detta från en amerikansk variant som kallas The X-factor. Har dom inte missat något INNAN de anmälde sig till programmet?

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Pink Ozzy - 7 september 2010 10:38

Har inte du också fått ett mejl där man påstår att du vunnit  en Iphone   eller liknande? Jag har det. Och av någon för mig ännu okänd anledning klickade jag på länken. Där informerades jag om att jag bara behövde svara på några frågor först. OK, tänkte jag. Det går väl an. Det diverse frågor om jag gillade chocklad, sport bla bla, bla bla. Tog sådär 5 minuter. Sen ville dom ha adressen mm och jag uppgav den.

Sen kom det upp en bild som sa att de hör av sig så fort lottningen   är klar och att jag är med i utlottningen. Men jag hade vunnit 3000:- bara jag svarade på ytterligare några få frågor.   OK, tänkte jag, men bara några frågor. Efter dessa fortsatte det. Men då sa jag stop. Orkade bara inte gräva mig ner i en massa skitfrågor om mitt privata leverne. Klickade bort det hela och tänkte inte mer på det....i några timmar.

Sen kom första mejlet med reklam, sen en till, och en till... 

Sen ringde de och ville sälja chocklad, TV-abonnemang mm mm. 


Så har det nu hållit på i 14 dagar. Jag avanmäler varje mejl, men det tycks inte finnas något stop i eländet.   

Så mitt råd till dig är: Var inte så djävla dum   som jag och gå på detta!

Av Pink Ozzy - 7 september 2010 10:30

Dagen till ära har Viasat startat en ny kanal. Den heter visst kanal 10. Jag har kollat tablån lite och kan bara se att detta är en kanal som inte fyller någon funktion. T o m Viasat har kanaler som omfattar det som 10:an visar nu. De har t ex en fotbollskanal som, precis som titeln säger, visar fotboll. Vi har ju kanaler så det räcker. Visar kvalitet i dom istället. Varför ytterligare en kanal som visar gammal skåpmat?

Så..

..VARFÖR I HELVETE SKA MAN VISA SVERIGES LANDSKAMP I TV 10 ?  

Om nu Viasat tror att jag går över till dom fast jag har ett Canaldigitalabonnemang så tror de helt fel. Detta gör mig bara än mer förbannad över det faktum att nationalangelägenheter är förbjudna att visas i alla TV-kanaler.

Höjden vore väl om en Viasatsäljare ringer idag. Då dj.........


anm.: Jag hade tidigare i detta inlägg skrivit "Kanal 10". Men det ska vara "TV10".


Av Pink Ozzy - 7 september 2010 10:23

Såg Dansfeber   som jag hade spelat in. Nåja, såg och såg. Det blev mer och mer snabbspolande framåt. Jag fattar inte riktigt   vad det här programmet ligger i för schanger. Det var inte kul på något sätt  , inget igenkännande, inget allmänbildande, inget, inget, ja inget av någonting  . Bara riktigt dåliga kopior av originalen  . Skönt att jag spelade in ett avsnitt. Nu slipper jag se fler.  

Av Pink Ozzy - 7 september 2010 10:11

Igår kom frugan och sa att en granne längre bort på gatan hade fått för mycket singel på sin garageuppfart. Om jag ville ha lite så var det bara att ta med sig skottkärran och gå över. Jag gick dit, och vad fick jag se? En garageuppfart på ca 3,5 x 10 meter med 5 kubikmeter singel ( krossgrus ). Det såg nästan lite komiskt ut.

Saken var den att killen som kom med lastbilen hade full last. Han la först av 1 kubik hos grannens granne och kom sen till grannen.

- Stop, jag kan inte ta sådär mycket!

- Det är OK, säg bara stop när jag tippar. Det kostar inget extra.

- Stooooppppppppp.........

Sen stod han där med en enorm hög grus som räckte för att täcka garageuppfarten med ca  20 cm grus. Det såg lite komiskt ut.

Men, nu har jag grus så det räcker och värk i alla kroppens leder så det gjorde uppstigandet extrajobbigt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards