Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Pink Ozzy - 15 september 2010 18:15

SVT stänger av Mikael Tornving för att han finns med på nedanstående klipp på Youtube. Visst, jag kan hålla med om att man i vissa program bör vara opolitisk. Men ibland kan inte hjärtat säga stop. En liknande händelse skedde för övrigt på TV4 när en av reportrarna satt på krogen och hånglade med en moderat kvinna. Då blev också HAN avstängd. Man får använda hjärtat, men inte på TV.

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Pink Ozzy - 15 september 2010 12:07

Ja, ja, jag säger det väl då. Jag har sedan barnsben haft en pipig röst. Och? Men nu tänkte jag göra något åt det och frågade en doktor när jag ändå besökte en sådan. Han sa att det fanns en möjlighet. Eftersom jag är mycket välutrustad så misstänkte han att min pillevick med bihang drog ner huden vid halsen så att stämbanden kom i kläm.

Han föreslog att jag skulle operera mig och kära bort 5 cm av pillevicken. Jag gick hem och funderade några dagar, men bokade sen en tid och genomförde också operationen.

Jisses vilken förändring. Numera har jag faktiskt värsta basrösten.

Men på något sätt kändes det som om jag saknade en del av pillevicken. Så jag ringde upp farbror doktor och bad om att få den lilla biten han hade tagit bort och förklarade att jag ville ha den i sprit i ett litet glas i bokhyllan.

Då skriker den fan med en mycket ljus och pipig röst.

- Det ska du ge fan i.

Av Pink Ozzy - 15 september 2010 11:56

Jag har bloggat om det tidigare, men kan inte hålla mig från ämnet. Vad är det för sjuka djävlar som finns mitt ibland oss? Här pratar partierna om än det ena än det andra. Men jag har inte hört någon som tagit ordet pedofiler, barnsexförbrytare, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och liknande i sin mun. I alla fall inte i den bemärkelsen att de verkligen menar vad de säger. Allt som oftast är de bara ute efter fler röster. Så jag får väl ställa frågan här och i min enfald tro att någon bryr sig eller svarar.

  • Tänker ni höja straffen rejält för folk dårar som begår våldtäkt på en 2-åring, som nu har skett?
  • Tänker ni höja straffen rejält för dårar som säljer en 14-årig förståndshandikappad till en massa snuskgubbar?
  • Tänker ni höja straffen rejält för kvinnomisshandlare?
  • Vad kan ni tänka er för min respektive maxstraff för ovanstående?
  • Kommer ni att driva frågan om kastrering av våldsmän av ovanstående slag?
  • Kommer ni att driva frågan att inte släppa ut återfallsförbrytare igen?
  • Kommer ni att driva frågan om att ta fram en utbildningsplan för utlandsfödda så att de lär sig och lär sig förstå och respektera svensk lag och svensk kvinnosyn?

I mina ögon enkla frågor. Men är det någon som vill svara? Att slänga ut muslimer är dock inget svar. Så det går fetbort redan från början. Det är sådana frågor en svensk 50 plussare tänker på. Pengar, lyx och överflöd är inte värt något så länge vi har dårar på våra gator och parker.

Av Pink Ozzy - 15 september 2010 11:49

Littorin har försvunnit, Danielsson har hoppas av från landstinget, Olofsson har badat   i blå baddräkt. Ja det finns betydligt mer om man letar bland de s k scoop   som tidningarna "hittar"  . Men är inte F!´s valaffisch ändå det sjukaste  . Tänk att inte kunna stava till sitt eget parti!!!!  


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards