Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Pink Ozzy - 17 september 2010 15:23

1. Man skulle starta med att dö och få det överstökat.

2. Så vaknar man på ett vårdhem och får det bättre varje dag.

3. Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension.

4. Efter ett antal år början man arbeta. På sin första arbetsdag får Du en guldklocka.  5. Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaka från arbetslivet.

6. Man dricker, festar och har sex och förbereder sig för att ta en paus.

7. Så börjar man i skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser tills man är en baby igen.

8. De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme, roomservice m.m – och till sist lämnar man denna världen i en orgasm.

Av Pink Ozzy - 17 september 2010 14:57

Vad håller Expressen på med. Nu går de ut med en artikel om att män över 55 faller bort när kvinnor väljer män. Vi anses enligt artikeln inte vara attraktiva längre. Vad är det för stolpskott som påstår detta. Fråga Lill Lindfors. Hon sa en gång att män bara blir äldre herrar medan kvinnor blir gamla kärringar. Jag vill personligen inte uttala mig huruvida det kvinnliga påståendet är rätt utan hänvisar bara till det Lill säger om oss äldre herrar och gentlemän.

Av Pink Ozzy - 17 september 2010 13:42

En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och Köpenhamn. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek?
Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund.
Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar:
- Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 kr, och vice versa.
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat:
- OK, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5000 kr.
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon.
Advokaten ställer första frågan:
- Hur långt är det mellan jorden och månen? Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
- OK, säger advokaten. Nu är det din tur.
Hon frågar advokaten:
- Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben?
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han email till sina vänner och kollegor men utan framgång.
Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kr.
Blondinen säger:
- Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova.
Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar:
- Nå, vad är svaret?
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om!

Av Pink Ozzy - 17 september 2010 09:29

Fick igår avbryta träningen   efter en dryg timme. Jag fick så dj-la ont i ryggslutet  . Troligen en muskel eller nerv som ligg i kläm. Fick det i helgen också när jag skulle rensa lite ogräs hos en av döttrarna. Nu skippar jag morgondagens träning  . Känns liksom inte så kul att sitta på ett flygplan   i 4 timmar med ont i ryggen.

Nu ska jag strax åka till en jobbcoach. Jag vet inte vad hon ska kunna hjälpa mig med direkt, men har man sökt 90 jobb   så borde man ju ha fått något. Men man kanske ska skriva "ung, snygg, 25 år, högskolekompetens"   för att få ett jobb. Det kanske är en idé. Jag lämnar in två ansökningar. Min riktiga och en som är fejk. Vore kul att se deras min när "25-åringen" kliver in till jobbintervju och är dryga 50... 

Av Pink Ozzy - 17 september 2010 09:15

Är det något jag ogillar så är det antidemokrati. Vad menar jag med det? Jo. En åsikt ska bemötas med ett motargument. Går det inte att motargumentera så har jag antingen fel och de andra rätt, eller så är jag dåligt påläst och har därför inte tillräckligt med argument.

Jag kan ta några händelser från de senaste dagarna:

  1. Fredrik Federley blir nedslagen. Visst, det kan var en politisk hämnd, men vem kan tänka sig hämnas på en centerpartist? Det kan också vara ett rån. Jag har inte läst att så skulle vara fallet. Så det troliga är då att någon har något emot hans sexuella läggning. Då frågar jag mig bara VARFÖR? Killen har säkert inte gjort någon någonting, utan är ( vad jag har hört ) bög. OK, låt honom vara då.  Vad fan stör det dig? 
  2. SD blir störda på sina valmöten av demonstrationer. Detta är riktigt antidemokratiskt. Visst, jag har inte heller något till övers för SD. Eller som min svärmor sa igår " de borde inte få finnas ". MEN, då ska man argumentera på rätt sätt så även de blinda ser. Att störa deras möten är inte det smartaste. Det ser vi ju nu också i opinionssiffrorna. Varför ska man ta till våld så fort man inte har argument?
  3. Ett annat antidemokratiskt förfarande är när partiledare och andra opinionsbildare pratar i mun på varann för att den andra inte ska få ut hela sitt budskap. Detta tyder jag som att man själv är mycket orolig för att den andre har något som lyssnaren kan anse vara bra. Ett djävla fult otyg är vad det är. Ikväll är det en debatt på TV. Jag kommer troligen inte att titta. Men om du gör det så kolla, det kommer säkert att pratas i mun på varann.

Så vad jag vill säga är att var inte så antidemokratisk utan låt folk vara eller argumentera för att han/hon accepterar dig eller du honom/henne. Allt annat är bara lågt.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards