Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Pink Ozzy - 9 februari 2011 17:17

I Brasilien levde en man, Jose Agostinho Pereira, som höll sin dotter fången och utnyttjade henne sexuellt i 12 år och fick under den tiden 7 barn med henne. Han blev som tur var fångad och straffad till ett i busets ögon för mild straff. Så buset på fängelset dömnde ut sitt eget straff och halshögg honom till döds.

DET KALLAR JAG RÄTT STRAFF !

Av Pink Ozzy - 9 februari 2011 09:48

Jag har inte skrivit om Melodifestivalen än och hade egentligen inte tänkt att göra det i år. En anledning är att jag spelade in programmet till förmån för ett annat och därför spolade ganska friskt när jag sedan såg det. Orsaken var att jag tycket att den var ganska risig. Det har helt gått i stå med programtypen tycker jag.

Men så har då Bert Karlsson öppnat truten igen vilket föranleder mig att trots allt skriva några väl ( hoppas jag ) valda ord. Bertan tycker att man ska skippa att ha festivalen i Norrland för att det inte var fullsatt på arenan. Men Bert, det är ju inte bara dom som sitter DÄR som tittar. Det är ju dessutom ganska många som tittar på TV. Men det är även denna tidigare trogna skara som minskar. Ska du flytta TV-sändningarna till Danmark eller Tyskland i hopp om fler tittare?

Du säger att det var 4-500 tomma platser, vilket du inte anser vara acceptabelt. Men då ska du betänka att det de erbjuds är något de inte vet vad det är. Många är helt okända och kanske i framtiden bra artister. Vem vill lägga 100-tals kronor för att se något man inte vet vad det är?

Ska vi sedan kolla hur många platser som står tomma kan vi snabbt förflytta oss till Globen för att se att många galor och prisutdelningar inte ens har halvfulla läktare. Ska vi flytta dessa också söderut och i så fall hur långt.

Nej du Bert, det enda du vill med dina uttalanden är att skapa rubriker. Men du är inte ensam. Alla artister och wannabees försöker skapa rubriker när de inte har något bra att komma med och Bert tycks inte vara något undantag.

Allmänt · Musik · TV
Av Pink Ozzy - 9 februari 2011 09:34

Jag har inte ens 10 år kvar till pension. Dessutom är jag arbetslös. Gissa vad jag tycker om regeringens nya utspel? Vore det inte bättre att de som var arbetslösa får arbeten FÖRE dom som tror att företaget de arbetar på står och faller med dom? Visst, det finns en del som har en enorm lång erfarenhet och ett stort kunnande, men långt ifrån alla. Dessutom är det så att "blårockarna" slits ut betydligt fortare än "vitrockar". D v s arbetarnas kroppar tar stryk i betydligt större omfattning än tjänstemannens. Det innebär att arbetaren kanske MÅSTE ta pension bara för att kroppen har tagit stryk p g a hårt arbete, ackord mm. Den girige tjänstemannen kan då lugnt sitta kvar i sin fåtölj med höj och sänkbart bort, spana in i datorvärlden för att se hur mycket hans pension stiger för var dag. Kanske bara för att vid 69 lägga näsan i vädret och överlåta pengarna till en annan girig tjänsteman. Nu är det så att jag inte har något emot varken arbetare eller tjänstemän. Jag har varit båda under många år. Jag försöker bara visa vad som kan hända.

En annan sak som händer är också att företagen skjuter upp det oundvikliga, d v s att anställa en yngre som ska lära sig den äldres alla kunskaper INNAN han dör på sin post.

Nej, jag tycker förslaget är helt sjukt. Se först till att alla sjuka och arbetslösa har ett drägligt liv innan ni höjer pensionsåldern. OCH när ni gör det så ska inte de fyra sista åren pensionsgrundas. Det ska m a o vara samma pension vare sig du slutar vid 65, 67 eller 69 år. DÅ ska det bli kul att se hur många som vill vara kvar och hur många girigbukar som stannar hemma.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards