Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Pink Ozzy - 11 februari 2011 12:02

Jag brukar se "Halv 8 hos mig" på fyran. Skön avkoppling. Den senaste veckan var det bl a hos 26-åriga Ibiza som hade ett roligt hår som jag gärna skulle vilja se hur det ser ut när hon satte upp det och hur hon gör när hob ska sova med det.

Men mest imonerad blev jag av den 52-åriga prästen Helene från Karlsskrona. En varm och trevlig människa som lyssnade bl a på AC/DC. Henne skulle jag vilja prata med någon gång. Hon har säkert mycket att berätta. Tänk om svenska kyrkan hade fler sådana präster. Då kanske fler gick i kyrkan.

TV
Av Pink Ozzy - 11 februari 2011 11:57

Det var snöstorm och Bettan Blondin körde vilse efter att ha varit och shoppat på ett välkänt varuhus.

Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den".

Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme.

Till slut stannade den, och föraren klev ur och undrade vad hon gjorde. Hon berättade då vad pappan sagt.

Föraren nickade och sa:
-Ok, jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du med till MAXI också?


Vi tar en till när jag nu har kommit igång.


Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: - Jag är
glad att jag inte ser så gammal ut!

Jag heter Berit. Jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare och
läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt
kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som
gick i samma klass som mig, för ungefär 30 år sedan.
Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna
halvskalliga, grå mannen med rynkigt ansikte var alldeles för gammal
för att ha varit min klasskamrat.

När han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag
frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
- Ja, det gjorde jag, svarade han.

- När gick du ut då, frågade jag?

- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.

- Du gick i min klass då! Jag log..

Han såg närmare på mig.
Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, fete och elake man:

 
- VAD UNDERVISADE DU I DÅ?


 

 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards