Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Pink Ozzy - 13 februari 2011 10:04

Jag såg Melodiefestivalen igår och blir lite irriterad. Tar man bort Christer Sjögren och den urfåninga sketchen med Peter Stormare samt de fåning inslagen av de idiotiska "poliserna" så skulle programmet kunna kortas ner med 40 minuter och vara ganska trivsamt. Speciellt igår då musiken höll en ganska hög klass, om än inte alla låtar skulle platsa ute i Europa.

Själv gillade jag The Moniker speciellt mycket. Brolle är för mycket Elivis och Sanna Nilsen är numera bara för mycket, även om väl låten var OK. Sen var det flera låtar som inte platsar som sagt, men var helt OK. Då menar jag främst Babsan och Elisabeth Andreasens låtar som nog platsar på svensktoppen.

Med andra ord tycker jag att gårdagens "festival" var betydligt bättre om man ser till själva bidragen, men lika usel med allt larv omkring. Skippa larvet och lägg till 2 låtar samt dra ner det hela till en timme. Det skulle programmet vinna på.

Programledarna då? Ja Rickard kan jag bara inte med, men Marie är helt OK, även om hennes stylister har tappat färgburken på ögonlocken.

Musik · TV
Av Pink Ozzy - 13 februari 2011 09:45

Nu sägs att Mubarak de senaste 14 dagarna tillbringat med att säkerställa den egna familjens förmögenhet.


500 miljarder !


Som jämförelse kan vi säga att hela Montenegros värde uppskattas till 100 miljarder och att hela IKEA värderas till ca 600 miljarder.


Den här mannen har med andra ord berövad egyptierna en stor del av deras framtid. Innebär t ex mellan 5-6000:- kronor per invånare ( om jag nu har satt alla nollor rätt ). Det tycker du kanske inte  är så mycket, men i ett land med en mycket hög arbetslöshet så kan det vara skillnaden mellan liv och död för många familjer.


Nu är en del rädd för att landet blir muslimsk. OK, även jag skulle föredra en kristen regim, men nu är det som det är. Dessutom frågar jag mig om det är rätt att t ex USA stöder en diktator som roffat åt sig 500 miljarder av Egyptens pengar?






Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards