Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Pink Ozzy - 14 februari 2011 16:37

Kom nyss hem från 1 timmes träning, även m jag inte ens ville dit idag. Men som tur lyckades jag dra mig dit. Snart ska jag laga mat i väntan på att frugan kommer hem.

Mat ja, du vet väl att jag gått över till GI nu? Det funkade inte med LCHF för mig. Det blev för mycket upp och ner och slutade efter ca 5 månader på minus 1,5 kg, vilket är för lite. Nu kör både jag och frugan GI, även om hon inte behöver det. Men det är ganska skönt när båda äter samma mat. Det känns också lite seriösare att blanda in mer sallad, grönsaker och frukt i maten. Jag försöker också ta mindre portioner och istället njuta av det lilla jag får. Ta pasta som ett exempel. Tidigare kunde jag slänga i min 250-400 gram pasta plus tillbehör. Nu får jag 2 dl kokad pasta (!). Det är inte mycket det. Så då gäller det att tugga länge.

Men i stort har GI-maten varit en positiv överraskning.  Betydlig större än feta fläskkotletter i grädde.

GI · Mat · Om mig · Sport
Av Pink Ozzy - 14 februari 2011 09:42

Vaknade till 25 minusgrader och en strålande sol. Kallt som f-n men vackert från fönstrets insida. Det knakade så fint under skorna när jag gick ut och hämtade tidningen. Det finns vackra och fina ögonblick även på vintern.

Av Pink Ozzy - 14 februari 2011 09:32

Jag har många gånger förundrats  över alla dessa s k ”expertkommentatorer” som ska förgylla tillvaron för oss sportnördar. För det mesta blir det dock bara platt fall eftersom bara en handfull kan förvalta den svåra konsten att hålla käften ibland. En del vill gärna ta över kommentatorsrollen också.  I takt med att vi har fått fler kanaler som sänder sport ska det till nya kommentatorer och nya ”experter”.

Varför ska jag behöva höra någon säga ”där faller han”, ”nu passar han ut till höger” o s v.

Eller vad ska det vara för vits med att, som igår, ”expertkommentator  står där och gissar vilka som ska lägga straffarna. De verkliga straffläggarna ser vi ändå om 30 sekunder. Är det månne så att han vill slå sig för bröstet när en av hans kandidater hasar sig över isen och sedan gör mål?  Eller är det för att han ska kunna säga ” hur kunde de välja honom” när en av spelarna han inte valt ut inte gör mål?

I s f är ju Wikegård den rätte ”experten” som igår under direktsändning inte ens visste att vi hade straffar även i Elitserien. Så mycket ”expert” är den sopan.  

Sport · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards