Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

En underbar söndag

Av Pink Ozzy - 19 februari 2011 15:27

En underbar söndag..och jag sitter inne. Ja, egentligen är jag inte klok, så det behöver du inte bekräfta för mig. Anledningarna är många, även om ingen är en ursäkt. Det är sport på TV, håller på att installera min nya Ipod och liknande ursäkter håller inte. Jag vet.

Har nu tagit en fika och en god Calvados som jag smuttar på och ska strax återgå till TV-sporten.

Nej orsaken till att jag är inne är fler än de ovan nämnda och orsaker jag inte velat prata så mycket om. Saken är den att jag, i och med arbetslösheten har blivit lite folkskygg. Inte i alla lägen, men i vissa, utan att för den skull kunna ringa in "felet". Har inte heller gymmat på en vecka nu. Men jag SKA dit i morgon.

Jag vet egentligen inte hur jag ska beskriva fenomenet jag känner att jag befinner mig i. Jag vill inte ut och gå mest bara för att jag inte vill träffa folk. Samtidigt är det jag som är den förste att ta kontakt med folk som går förbi min tomt när jag skottar, när jag är på gymmet eller sitter och svettas när jag bastar. Jag har inte heller några problem att slå ihjäl timmar med att gå i bokhandlar ( Bokrea snart, hurra), eller andra affärer.

Jag ser det hela som en  slags sjukdom som nog varken jag eller läkarna kan råda bot på.

Nu längtar jag bar till MER sol och MER värme så jag kan förkultivera min växter för sommaren.  Jag längtar till april då snön är borta ( även om jag älskar snön för sin vita färg) så jag kan hålla på i trädgården.

DET ger mig en tillfredsställelse och DET är kanske det som får mig på banan igen.

Även om jag i teorin klara mig ekonomisk till pension saknar jag min arbetskamrater. Att ha någon att dela morgonfikat med och några att lösa världsproblemen med.

Du som är arbetslös: Har du samma känslor?

Du som har arbete: Känner du igen dig och mår bra när du läsa det?


 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

19 februari 2011 18:10

Först en liten rättelse: Idag är det lördag :-) inget annat, men det är säkert sport på TV i morgon också...

Det är EN av anledningarna till att jag accepterar min praktik: möjligheten att träffa andra.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

20 februari 2011 11:14

Då var jag FÖRE min tid ! inte illa. Men idag är det söndag och det är fortfarande fint väder.
Jag har inte erbjudits någon praktikplats än och vet inte om jag vill jobba någonstans där jag inte får betalt. Men den som lever får se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards