Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Pink Ozzy - 23 februari 2011 11:10

Åkte som vanligt till bokrean. Den brukar öppna klockan 6 så jag kom 6.20 bara för att se att de i år öppnar klockan 7. Härligt med 20 minusgrader i dessa lägen. Som tur är lyckades jag komma in på ett ställe och invänta öppningen. Hittade också en del bra böcker, men lät även några vara kvar som jag från början hade tänkt köpa. Som "Stora matlexikon" som visade sig vara ett tunt häfte i A5-format. Det är ju att lura folk. Sen glömde jag helt bort att ta med mig Bockfällan av Vargas, men jag får nog ta i den senare.

Det är dock en bok skom jag gärna rekommenderar. Den finns på Akademibokhandeln och heter "Nostalgi".  Kostar 99:- och visar ett antal kul saker man hade från 50-talet och framåt. Många Aha-upplevelser blir det, jag lovar. För mig var det sen självklart att köpa Ozzys självbiografi som jag kommer att kasta ming över redan under dagen. Paganinikontraktet för 49:- på Coop/Ica var ett annat fynd. Det blev några till...

Så i det stora hela var det en bra morgon, även om jag fick stå 40 minuter i kö för att betala på Akademibokhandlen.

Jag reagerar också på en sak. En del säger att de inte går på bokrea längre för " det är inte som förr". Kan i viss mån hålla med. På 70-talet fanns en bokhandle i Stockholm som verkligen reade ut det som var över. Man kunde göra riktiga fynd. Dagens böcker har tryckts upp, ibland bara till rean. Men vad gör det? Vill man ha en bok för att läsa så spelar det väl inte någon roll var och när den trycktes. Det som det finns dessutom betydligt fler prisvärda faktaböcker än förr. Jag har metervis med trädgårds.- och kokböcker som jag genom åren köpt på rea. Jag hade aldrig haft råd att köpa dessa annars.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards