Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Pink Ozzy - 10 augusti 2011 10:08

För det mesta så går blogginläggen bara tyst förbi. Inga kommentarer och inte ens någon som lyfter ett ögonbryn. Jag blev dock ganska förvånad att ingen kommenterade mitt inlägg om krig och svält från igår. Jag trodde att det nu skulle komma en hel drös med arga kommentarer. Men icke. Så jag kanske har rätt i det jag skrev och ingen ville säga emot. Vi "vita" och rika ÄR kanske just så cyniska som jag beskrev det. Då kanske det är skönt att man passerat zenit och slipper vara med om det som kommer att hända om kanske 20-30 år när svälten även drabbar dom som idag klarar sig. DÅ kanske det blir ett annat ljud i skällan. Ett litet minimalt förspel ser man redan nu i London. Det kommer att bli vardag i framtiden. Tyvärr. 

Av Pink Ozzy - 10 augusti 2011 09:58

Man kan säga vad man vill om både Zlatan och Henke, men spela fotboll kan dom. Zlatan har gjort mål i nästan varenda match inför säsongsupptakten och ägt matcher. 

Igår spelade Celtic oldboys mot Manchester Uniteds oldboys. I Celtic´s laguppställning fanns Henke Larsson, 39 år.  Han kom in när det stod 0-2 och såg själv till att det blev 3-2 via ett hattrick. Slutresultatet skrevs sedan till 5-2. Imponerande av den killen att fortfarande spela på den nivån. Tidigare var Henke kung av Celtic. Nu måste han vara kejsaren ac Celtic. Ingen kommer inom lång tid kunna bli en mer aktad fotbollsspelare i Celtic än han. 

Vad skiljer då Zlatan och Henke åt?

Ja, Zlatan väger ju lite mer och är längre, men kilo för kilo (som man säger i boxning är de nog ganska likvärdiga. Både är också 110% hängivna till sporten, vilket krävs för att nå den absoluta toppen. Det räcker inte med 99%. Det är max och lite till, och det klarar bara ett fåtal.

Nej, jag tror att det enda skom skiljer dom åt är humöret och sinnelaget. Henke den oftast lugne och Zlatan som nästan aldrig är nöjd och ofta grinig på plan. Men skulle Henke blivit lite bättre om han hade Zlatans sinnelag, eller skulle Zlatan bli bättre om han lugnade ner sig? Troligen inte. Jag tror att det är den totala kombinationen av muskler, spelsinne och temerament i rätt dos som gör dessa så unika i svensk fotboll.

Sen kanske någon säger att de bara har tur som står framför mål och tofflar in pytsarna. Nåja, men det krävs en massa skicklighet för att ha sån tur. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards