Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Pink Ozzy - 16 augusti 2011 11:45

En kille fick 9 år för att had dödade sin f d lärare på ett grymt sätt. Jag kan acceptera domen om det blir 9 och och inte att han kommer ut efter 6. Men då ska han efter 9 år gått i skola minst 4 timmar per dag och arbetat minst 4 timmar per dag. Utbildningen bör bestå av mänskliga värderingar, svenska, matte, historia och sammhällskunskap. Förutom det även valfria ämnen anpassade till ett liv utanför murarna. Arbetet ska bestå i något personen i fråga kan ha nytta av i ett senare hederligt liv. 

Visar personen ingen ånger eller bättring under dessa år ska han inte ut efter 9 år heller. Då är det bättre han blir kvar innanför murarna och man lägger mer krut på de som verkligen vill sona sitt brott och  skärpa till sig. 

Det djävliga är att två medhjälpare bara fick kortare straff. De var ju delaktig i mordet de också. Sorgligt.  


Av Pink Ozzy - 16 augusti 2011 11:30

Själv har jag aldrig ägt en mink, död eller levande. Är i princip emot pälsbeklädnader för utseendes skull, men kan acceptera dessa i de fall de bärs av t ex Eskimoer. D v s folk som sjuter vilda djur för matens och beklädnadens skull. 

Att stoppa en massa minkar och andra djur i burar för att någon vill ha en snygg minkkappa är för mig helt främmande. Ära åt alla de som har råd att köpa en hel drös med pälskappor men avstår för att de anser det inte vara värdig.

Så det var min inställning kring själva hanteringen.

Nu till motståndarna. Hör på nyheterna att vissa grupper har skrivit brev till minkfarmare med dödshot. Vad är det för djävla larv?  Vilka ska få brev nästa gång? Bönder för att de håller kor? 

Detsamma gäller de som släpper ut minkar nattetid. Dessa minkar dör i regel en plågsam död. I värsta fall hinner de döda eller skada några höns eller andra djur dessförinnan.

VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED?

Som jag ser det är det bara snorungar utan hjärna som vill djävlas med folk. Vi har en demokratisk process i detta land som vi ska vara djävligt tacksam för att vi har. Följ den och agera därefter. Minkfarmare följer i de flesta fall de lagar och förordningar  som finns och då ska också ni göra det. ALLT ANNAT ÄR FEL, FEL, FEL.

Så ni inte missförstår så håller jag helt med att vi inte bör ha minkfarmer i Sverige, men de ska då tas bort via lagstiftning, inte genom vandalers försorg.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards