Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Pink Ozzy - 21 augusti 2011 09:52

Jag är absolut ingen fan av varken Ola Salo, The Ark eller Niclas Strömstedt. Kände dock att jag ville kolla på det nya programmet " Tack för musiken". Jag hade inga större förväntningar, men blev faktiskt överraskad. Det var ett riktigt bra program en lördagkväll. Trodde/visste inte att Ola Sala var så musikaliskt kunnig som han verkade. 

Men till nästa program får vi hoppas att Niclas Strömstedt har lärt sig att luta sig tillbaka. Han ser helt ihopsjunken ut när han ideligen lutar sig framåt.

Men som sagt, ett bra program blev det.  

Musik · TV
Av Pink Ozzy - 21 augusti 2011 09:25

Invandraren och fotbollsspelaren Yannick Bapupa släpps nu ur fängelse efter avtjänat straff för våldtäkt på en 18-årig sovande tjej. NU är frågan om han ska få stanna i Sverige och spela fotboll igen. Först tänkte jag svara "ja" på den frågan. Man måste kunna förlåta ett enstaka misstag var min tanke. 

Men sen läste jag vidare och såg att han redan för 4 år sedan togs av polisen efter att ha slagit sin fru med bl a ett dammsugarrör så hårt att hon fick uppsöka sjukhus.

Oj, då kom det hela helt plötsligt i en annan dager tycker jag. Helt plötsligt har vi inte en våldtäktsman som en enda gång förgripit sig på en kvinna utan vi har en varelse av manligt kön som  inte på något sätt tycks respektera kvinnans rätt i samhället. En typ som våldtar och slår. Kanske även förnedrar och har gjort annat med sin fru som inte framkommit. 

Och det är här vi har ett dilemma i svensk rättspraxis. Vid denna typ av, i mina ögon, upprepade brott SKA personen utvisas efter avtjänat straff. Jag skulle t o m kunna sträcka mig så långt och säga att de per automatik ska fysiskt och kemiskt kastreras innan de kastas ut.

Jag tycker att det är stor skam att en fotbollsförening, som i detta fall Valsta Syrianska, tar emot en sådan spelare. Det visar bara att denna förening accepterar denna typ av oförlåtliga brott. 

Här måste vi män gå ihop och ställa upp på kvinnornas sida och förakta personer och föreningar som tillåter eller utför dessa handlingar.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards