Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under november 2011

Av Pink Ozzy - 18 november 2011 11:52

Idag har jag råkat ut för 2 företag som bedriver verksamhet på ett tveksamt sätt. 

PROVOICE ( 031-3033210 ) har ringt 5-6 gånger. Varje gång jag svarat har det klickat på linjen. Idag stannade dock killen kvar i luren och skulle sälja klädesplagg till mig. Innan han kom till sak så körde han den vanliga mallen och frågade om jag sov och hur jag mådde mm. Till slut frågade jag vad han egentligen ville. Då visade det sig att han ville sälja något. Då belv jag inte glad ( om man så säger ). Jag upplyste honom om att jag...

1. sprungit upp 5-6 gånger för att svara och att han varje gång lagt på.

2. Jag är registrerad hos NIX och att han därför inte ska ringa mig. Du menar detta stolpskott att jag inte registrerat mig korrekt eftersom det, enligt honom, ska göras var tredje månad!

Jag blir så djävla förbannad på dessa telefonförsäljare som dessutom ljuger en upp i ansiktet. Så akta er för  PROVOICE ( 031-3033210 )!!!!


Det andra är nätsajten STAYFRIENDS. Idag kommer det ett mejl om att mitt år har gått ut igår och att jag därför med automatik ska betala för ytterligare ett år. Vore mer rakt av företaget att skicka mejlet några dagar INNAN tiden går ut. Så passa er för att betala ca 170:- för att få läsa andras meddelanden. Under detta år har jag knappt varit inne på sajten och inte heller fått mejl värt namnet. Så nu blir det till att radera allt från sajten. Hade tänkt förlänga, men på MINA villkor och inte under någon form av tvång. Så akta er för sajten STAYFRIENDS !!!! 

Av Pink Ozzy - 16 november 2011 09:22

Det spelar ingen roll vad Zlatan gjort tidigare. Det spelar ingen roll om han är bra i Milan. Det spelar ingen roll om han har fått en massa guldbollar. 

Klarar man inte att prestera i landslaget ska man inte vara med. INGEN annan spelare hade fått vara kvar i laget med sådana underpresentationer som Zlatan åstadkommit det senaste året. Fotboll är ett lagspel och då ska alla kämpa till sitt yttersta  ... FÖR LAGET och inte tänka på en bok som precis getts ut. 

Nej tyvärr, Zlatan och landslaget passar inte ihop längre. Mot Holland var inte han med och vad händer? Sverige vinner. Andra halvlek igår var han inte med och vad händer? Fler målchanser och Sverige lyckas hålla 0-0 i halvleken. 

Det är 7 månader kvar till EM och om 7 månader är Zlatan ännu tyngre och ännu orörligare. Titta på hans "prestation" igår. han tar emot bollarna med ryggen åt motståndarmålet och passar BAKÅT. VARJE GÅNG. Inte en utmaning av motståndaren. Jo, det var en, men den förlorade han.

Nej du Hamrén, du har 7 månader på dig att bygga ett landslag UTAN Zlatan.  

Av Pink Ozzy - 14 november 2011 10:38

Tyvärr hade jag ingen möjlighet att se de två första avsnitten av "Så mycket bättre". Som tur var så kunde jag dock se Timbuktu´s dag. Vilka artister TV4 har lyckats få tag i. Helt magiskt. Jag var annars lite rädd för att förra årets succé inte skulle kunna upprepas. Men det kommer programmet att göra. Att få artister att sjunga andras låtar på sitt eget sätt och göra det så djävla bra är stort.

Att delta i ett program av detta slag och verkligen ge sig hän alla uppgifter kan bara stora artister. Att sen Eva Dahlgren inte ville hoppa höjd gör inget. Det var andra som gjorde det bra. Och vilka sånger som framfördes. Jag bara ryser. Skitbra! 

Musik · TV
Av Pink Ozzy - 12 november 2011 10:44

Jag vill också vara talman i riksdagen. Det måste vara världens slöaste arbete. Han sitter bara där och lyssnar hör en massa folk som snackar hit och dit. Ingen märker egentligen av honom. Han sitter där som en lågavlönad grindvakt. Men nu är det inte så att riksdagens grindvakt har låg lön. Nej, icke sa Nicke. Han har 144.000:- kronor.......i månaden ! M a o lite mer än de som tvingas till arbetslöshet och får ut maxbeloppet ( Netto ca 10.000:-/mån ) efter 2-3 år. 

Så nu kanske du förstår att också jag vill vara grindvakten i riksdagen och få samma grindslant som han uppbär.

Att ha en talman som tjänar så mycket är ett rent hån mot alla arbetslösa och lågavlönade! 

Av Pink Ozzy - 11 november 2011 11:56

Nu har det väl ändå gått för långt i ivern att spara vårdpengar för att fylla girigbukarnas pengar. Hos vårdföretaget Carema hängs numera blöjor upp om de inte är allt för blöta, så att de kan återanvändas. För inte så länge sedan visade det sig att en man fick ligga på golvet i månader för att sängen var trasig. 

När ska våra styrande inse att privat vård är kass och ska inte bekostas med skattepengar. Se hur det blir. Vad blir nästa steg i denna spariver? Kommer blöjorna att vridas ur för återanvändning? Kommer man att ta tillvara all mat som blir kvar på de gamlas tallrikar för att återanvändas i en pytt? Man kanske kan vilda ett långt tåg av rullstolar som dras av en person så att man spar in ännu mer pengar. Och varför byta underkläder så ofta? De kan väl också hängas på luftning över natten.

Nej fy fan. Ska jag på hemmet så ska det inte vara i privat regi. Aldrig ! 

Av Pink Ozzy - 11 november 2011 11:45

Har du aldrig läst en biografi? Gillar du AC/DC och Rock&Roll? Vill du läsa en riktig bra biografi om Rock&Roll? 

Då ska du läsa just AC/DC Maximal Rock&Roll av Murray Engleheart och Arnaud Durieux. Den finns på svenska och även i pocket. Jag har läst en hel del biografier och kan säga att det här var den absolut bästa jag lsät, även om jag före boken inte var någon riktig AC/DC-fan, men gillade en del låtar som t ex Thunderstuck. Men efter att sträckläst boken är jag helt såld och kan inte sluta lyssna på dom.

Så ska du läsa en biografi om Rock så läs AC/DC´s. Överlägset bäst ! 

Av Pink Ozzy - 10 november 2011 15:06

Nu har det hänt igen. D v s Nordea har satt på sig spenderbyxorna och köpt ett boende åt sin VD. 22 miljoner pengar fick Nordea betala. Eller var det Nordea? Nej, det var det ju inte utan Nordeas kunder som fick punga ut med pengarna genom att betala högre låneräntor och/eller få en lägre ränta på insatt kapital. 

När vi gubbar satt i bastun sist så var det en av gubbarna som sett en film om någon kille som kommit upp sig och hade massor av miljoner och formligen badade i pengar. Han räknade glatt upp allt som visades på TV och som denna kille lyckats skrapa ihop. Bastugubben var också mäkta imponerad av att killen hade lyckats få ihop så mycket pengar.

En stund senare kom Just Nordea"affären" upp till samtal och samme Bastugubbe blev arg och tyckte man skulle byta bank och skrota Nordea och slänga ut VD och, och, och...

Eftersom jag kan vara lite obstinat så frågade jag vad som var skillnaden mellan killen som badade i pengar och Nordeas fastighetsaffär.

Då ansåg Bastugubben att det var en djävla skillnad. Killen som badade i pengar hade ju tjänat ihop pengarna själv och det hade enligt Bastugubben  inte Nordeas VD gjort. 

Jag ser inte saken på detta sätt. Killen som badade i pengar har ju skaffat sig dom genom att sälja något med vinst. Dessutom troligen med en djävla bra vinst. Hans företag har helt enkelt gått bra för att du coh jag har betalat "för mycket " för varan han sålde. Detsamma gäller Nordea. De har lånat ut pengar till dig och lånat in pengar från dig med en god marginal så att några ska få det djävligt bra.

Rätt eller fel är en fråga. Men jag tycker inte man ska skilja på dessa två girigbukar som på ett eller annat sätt kommit över mer pengar än de borde ha. 


Av Pink Ozzy - 9 november 2011 10:09

Vi har hört en hel massa om Grekland de senaste månaderna, men inte så mycket om varken Italien, Spanien eller Portugal. Men vi kommer snart att få höra det. När Berlusconi avgått ( om och när han nu gör det ) så kommer det nog fram en hel del oegentligheter som vi ännu inte vet något om. Greklandskrisen kommer att te sig som en västanfläkt gentemot det som kommer att ske i Italien. Den där bocken på dryga 70 år kommer att visa sig vara den största boven man haft i Italien. Gudfadern ( se filmerna från 70 och 0-talet ) kommer att te sig som ett söndagsskolebarn. 

Pratade med några som bor i Spanien och de säger att sittande politiker har kört landet i botten och kommer inte att sitta kvar vid det val som snart ska hållas.

Innebär att vi har 3 länder i Sydeuropa som just nu inte har en regering som har mandat och kraft att klara av det egna landets ekonomiska kriser.

Vems fel är det? Jag skulle vilja säga att det är fel av alla som infört Euron. Varför skulle detta otyg tas fram? Nu börjar vi se resultatet.

Jag bastar några gånger per vecka och igår var det t o m så att de som tidigare varit positiva till Euron inte ville veta av den. Men nu sitter vi som inte ville ha den i samma båt som de som har Euron och kan inget annat än att betala för andra länders vansinne.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards