Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Sten Tolgfors avgår - ÄNTLIGEN !

Av Pink Ozzy - 29 mars 2012 10:43

Äntligen avgår försvarsminister Sten Tolgfors. "På egen begäran" heter det som vanligt. Det betyder att det ligger en hund begraven och att det kommer fram mycket mer skit framöver. Men det är bättre för regeringen att Tolgfors har avgått innan dom bomberna släpps. 

Hela historien som nu pågått ett bra tag är sjuk. Det är VI skattebetalare som avlönar såna som Tolgfors. Då ska vi också ha full insyn i vad han och andra gör. Att inte diarieföra vissa dokument strider t o m mot lagen.  Nu plötsligt påstår man att de ÄR diarieförda. Bara sådär...i efterhand. 

Hela FOI-affären stinker lång väg och jag hoppas att man lyfter på alla stenar för att fler kan avgå "på egen begäran". 

Men tänker man till en gång till, vilket jag nu försöker göra så undrar jag om han ensam bör avgå "på egen begäran". Är Tolgfors bara ett offer för att skydda Reinfeldt och/ eller andra personer och förehavanden?

Att Tolgfors fick gå får han skylla sig själv. Kan man inte svara pressen korrekt så blir det till slut ohållbart. Men har ni märk hur smidigt Reinfeldt håller sig utanför så gott det går? Vad har han med saken att göra? Troligen vet han mer än han medger.

Vi har nog inte sett slutet i röran.  

 
 
Lotta

Lotta

29 mars 2012 10:56

Hej....vilken bra blogg.
Alltid kul att läsa andras funderingar o åsikter!!!
Håller fullständigt me dig ang Tolgfors!!!
Vänta bara,så ska vi se var detta slutar!!!!
Känns som om man inte kan lita på någon folkvald regering längre!!!
En jävla hög falska människor till höger o vänster hela tiden!
Titta gärna in till mej om du vill,skriver oxå lite blandat på min blogg,ibland ämnen som upprör o skapar debatt....men sån e jag,behöver skriva av mej.....ha de gott!

http://www.nogg.se/lillalotta

Pink Ozzy

29 mars 2012 11:11

Tack Lotta. Jag återkommer till din också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards