Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Pink Ozzy - 30 mars 2012 10:42

Jag har tagit upp det tidigare och kommer säkert att ta upp det igen. Jag brukar säga att man inte ska och bör hata någon. Men jag gör det. Jag hatar alla pedofiler, kvinnomisshandlare och våldtäktsmän ( nåja, det finns tydligen en del kvinnor i dessa grupper också. 

Jag ger mig fan på att det finns fler som har något emot homosexuella och lesbiska än mot ovanstående drägg. Homosexuella och lesbiska  är i mina ögon ofta mycket trevliga människor. Jag känner en del och det är väl bara en som kan vara lite besvärlig. Men jag tror vi har rett ut det nu. Jag är inte rädd för att prata med dom eller ta i dom. De smittar inte. jo, det gör de förresten. De smittar ofta av sig av sin trevlighet och vänlighet mot andra. Men det är en annan historia.

Det är i första hand pedofilerna. Vad fan får man ut av att ge sig på ett barn? Vissa dårar t o m på spädbarn. De ska plockas in och aldrig komma ut igen. De ska inte heller på specialanställt utan släppas ut bland buset på Hall eller kumla. De killar fattar vilket straff pedofiler ska ha.

Detsamma gäller kvinnomisshandlare. Vad fan får man ut av det? I 99% är kvinnan svagare och mindre och har ingen chans mot en stor stark karl som dessutom kanske går på alkohol och droger.  Frågar du mig så borde han sättas i bojor på torget och få utstå spott och spe under en tid. Dessa djävla kräk som tror att de är något. I mina ögon är de just bara kräk. Observera nu att fysisk våld likställer jag med det fysiska våldet som många får utstå. Att alltid veta bäst, att skrika och gorma, att hota, att låsa in mm är lika djävulskt.

Sen har vi våldtäktsmännen. Eller ska vi kalla dom för vad de är? D v s våldtäktskräken. De som med hjälp av sin kraft samt säkert också ofta hot om våld förgriper sig på en kvinna. Vad fan får de ut av det? Finns ingen ömsesifig ömhet får man väl inte ens upp lille kalle i verksam storlek. Eller är jag bara konstig?

Nej,  spärra in dom också på våra trevliga anstalter Hall, kumla m fl utan särskilda förmåner. Dela sedan ut tillräckligt många bsebollträn och stolsben så de får känna hur det känns att råka ut för något man inte vill själv. Djävla äckel. För er som inte vet det är jag man. För er som inte vet det så skulle jag nog kunna råka göra duma saker om jag fick reda på att någon var pedofil, misshandlare eller våldtäktsman. Själv skulle jag nog inte tveka............

Av Pink Ozzy - 30 mars 2012 10:28

Min läkare ringde enligt överenskommelse idag. Vi diskuterade diverse kring min sjukdom och vilka tabletter jag ska ta. När jag sa att tablett A var bra mot en viss sak så sa hon att hon kan skriva ut mer. Men jag nekade eftersom jag hade gamla recept kvar. Vidare skulle hon skriva ut tablett B med x mg. 

När jag nu ska boka detta via nätet så är tablett A borta från listan. Efter lite letande hade den gått ut igår!. Tablett B gick inte att beställa utan man skulle ringa till Apoteket.

Det gick snabbt att komma fram när man hade tryckt på 1,2 eller 3 några gånger.

Jag frågade då om det inte gick att få ut tabetll A igår och hänvisade till att jag pratade med min läkare för mindre än en timme sedan och att den 29/3 faktiskt inföll för 9,5 timmar sedan. Men icke sa Nicke. Regler är regler inom Apoteket och de går inte att rucka på. 

OK, varför kan jag inte beställa tablett B då? Jo det var för att läkaren hade skrivit storleksantal 50. Just denna storlek är tydligen bara till för sjukhus ohc kan inte beställas av privatpersoner. OK, vad har ni då, undrar jag. Det visar sig då att de har förpackningar om 25 resp. 100. Då tyckte jag att de väl kunde skicka 2 x 25. Det blir ju 50. Men icke sa Nicke. Regler är regler inom Apoteket och de går inte att rucka på.

Ibland känns det som om dom på Apoteket gör allt för att djävlas med folk.  

Av Pink Ozzy - 30 mars 2012 09:33

Jag har ansökt om att få bli Solresors resereporter på Cypern, Kreta, Spanien eller i Kroatien under en vecka. Vill du också ansöka så gör du det här.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards