Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Pink Ozzy - 13 april 2012 10:59

Vad är Nordkorea för skitland egentligen? Nu ville man skjuta upp en raket som de själva säger " i fredliga syften". Fan trot. Men det hela gick åt helvete som allt annat i det landet. Undrar hur mycket raketen har kostat? Nåja, den flög ju i en minut i varje fall. 1 minuts flyg som kanske kostat 1 miljard. Jag vet inte, men låt oss säga 1 miljard. Låt oss säga att maten är billig i Nordkorea och man klarar sig på 5:-/person och dag. Det skulle i så fall innebära att 200.000.000 personer skulle ha mat en dag. Tvåhundramiljoner dagsransoner mat!!!!! De är 24 miljoner invånare i landet. Om jag inte räknat fel så skulle de ha mat i drygt 8 dagar i hela landet. Nu är det ju så att det finns besuttna även i detta land. De HAR ju redan mat. De som verkligen har det dåligt kanske bara är en bråkdel av dessa 24 miljoner. Innebär att de skulle ha mat i betydligt fler dag. 

Men icke. I Nordkorea skjuter man upp skitraketer i en minut istället för att ge folket den mat de behöver.  Fan är det ingen som kan sätta stopp för denna skitnation?

Problemet är ju också att landet är så totalt stängt. Folket vet ju inget annat och får inte veta annat. Har sett ett antal TV-program därifrån och det är ju som ett stort djävla fängelse med hjärntvättade människor hela landet. Sorgligt men tyvärr sant.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards