Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 2 augusti 2012 09:49

Jonas Karlsson får äran att kommentera hundrametersfinalen för herrar. Anledningen: Han vann i biljard mot kollegan Jacob Hård.

Det tycker jag var en riktig kul OS-nyhet. Ja, inte att just Jonas vann utan att man kom överens om hur man skulle göra föra att bestämma vem som skulle få äran. Ingen lägger sig, utan det gäller nästan liv och död. Inte ens några medaljer är på spel. Bara ÄRAN. Skitbra!


Sen finns dett annat sätt att att spela om (van)ära. Och det är att försöka fuska sig till en badmintonförlust. Jag har full förståelse för spelare i olika idrotter som vet att de kan få fördelar av vinst eller förlust och därför inte kan motivera 100% av sitt kunnande. Men att som dessa 8 badmintonspelare spela så djävla illa som de gjorde igår förtjänar en avstängning. OK, de hade kunnat förlora, men de hade kunnat gjort det på ett betydligt snyggare sätt. Senast jag såg ett sådant dåligt "fuskande" var väl fotbollsmatchen mellan Väst- och Östtyskland på 80-talet där 0-0 skulle garantera att båda gick vidare. Men det gjorde också att man därefter la sista gruppspelsomgången på samma tid. Något som man tydligen glömt i det royalistiska England.

Och som jag säger så förstår jag om t ex ett fotbollslag ställer över några av sina stjärnor när man vet att man är klar eller att man byter ut de när man leder stort. Jag förstår också att det absolut inte går att motivera sig till 100% när det inte gäller något. Titta på Bolt för 4 år sedan. Han gjorde mos av det övriga fältet och stannade av 5-6 meter före mål. Ändå slog han världsrekord. Ska han då stängas av för att han inte sprang 100 meter för fullt? Nej självklart inte.

Men att på ett sådant flagrant sätt försöka förlora som dessa 8 "badmintonspelarna" försökte göra förtjänar inget annat än en avstängning.



humor · Sport · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards